معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به توضیحاتی درباره آخرین وضعیت بیمه خبرنگاران پرداخت.

فرشاد مهدی‌پور، معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه اصحاب رسانه همواره دغدغه بیمه را دارند و قرار بر این بوده که این مشکل در دولت سیزدهم برطرف شود، برنامه‌های وزارت ارشاد برای این مشکل به چه شیوه است؟ اظهار داشت: معضلی به عنوان بیمه نداریم. بیمه خبرنگاران و فعالان یک رسانه برعهده مدیران مسئول آن رسانه است.

وی افزود: ما همه حمایت‌هایمان را در دو سال گذشته مستلزم داشتن کد کاربری در رسانه کرده و اگر این اتفاق نیفتد و همکاران رسانه‌ای در یک رسانه بیمه نشوند، از حمایت‌های وزارت ارشاد محروم خواهند شد.

معاون وزیر ارشاد بیمه خبرنگاران را سخت و زیان‌آور عنوان کرد و گفت: هر کسی که از دورن یک رسانه فعالیت می‌کند، شامل بیمه سخت و زیان‌آور می‌شود. باید کارفرما سهم خود را پرداخت کند تا همکاران رسانه‌ای مشمول این بیمه شوند.

وی تصریح کرد: البته برخی افراد وجود دارد، که مایلند یا نمی‌توانند از رسانه محل فعالیت بیمه شوند که از طریق صندوق هنر بیمه آنان را انجام می‌دهیم و تعداد افراد بیمه شده در این صندوق در دول سال اخیر نسبت به گذشته، ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

مهدی‌پور یادآور شد: همه کسانی که ضوابط لازم را طی کنند، از بیمه و مزایای صندوق هنر بهره‌مند می‌شوند. البته افراد تحت عضو صندوق هنر، مزایای بیمه سخت و زیان‌آور شامل آنان نمی‌شود چرا که باید از طریق رسانه محل فعالیت بیمه شوند.

شیوه فعالیت رسانه‌های خارجی در ایران اعلام شد

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به این سئوال که شیوه فعالیت رسانه‌های خارجی در ایران به چه شکل بوده و چه رسانه‌هایی می‌توانند در سطح کشور فعالیت کنند؟ توضیح داد: همه رسانه‌های خارجی که طبق ضوابط جمهوری اسلامی و قانون مطبوعات بخواهند فعالیت کنند، مشکلی ندارند و می‌توانند فعالیت کنند. در حال حاضر حدود ۲۰۰ نفر خبرنگار خارجی به صورت مقیم در حال فعالیت در ایران بوده و در فواصل و مناسبت‌های مختلف در تهران یا استان‌های کشور حاضر و پوشش خبری می‌دهند.

معاون وزیر ارشاد ابراز داشت: ما از حضور خبرنگاران خارجی حرفه‌ای با رویکرد منصفانه برای فعالیت و پوشش برنامه‌ها استقبال می‌کنیم و این جزو سیاست‌های وزارت ارشاد است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.