دولت نظامی نیجر فعالیت تمامی گروه‌های حافظ صلح و سازمان‌های مردم نهاد بین المللی در مناطق عملیاتی این کشور را به حال تعلیق درآورد.

کودتای نظامی در ۲۶ ژوئیه در نیجر باعث برکناری محمد بازوم، رئیس جمهور نزدیک به غرب از قدرت و روی کار آمدن دولتی نظامی در این کشور شد. از آن زمان تاکنون دولت نظامی نیجر گام‌هایی را در جهت کاهش وابستگی به غرب و نیز نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط با آن برداشته است. 

به گزارش تله تریدر، وزیر کشور نیجر امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد دولت نظامی این کشور دسترسی آژانس‌های سازمان ملل و نیز سازمان‌های غیرانتفاعی و مردم نهاد موسوم به ان جی او (NGO) را به مناطق عملیاتی این کشور ممنوع می‌کند. 

در این بیانیه آمده است: پیرو شرایط امنیتی فعلی کشور و تعهد نیرو‌های مسلح نیجر، وزارت کشور به سازمان‌های بین المللی، ملی، سازمان‌های مردم نهاد و آژانس‌های وابسته به سازمان ملل مستقر در کشور اطلاع داده است تمامی مجوز‌های مربوط به فعالیت‌های آن‌ها در مناطق عملیاتی به طور موقت به حال تعلیق درآمده است. 

این بیانیه پس از آن صادر می‌شود که تمامی تلاش‌های اتحادیه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا به منظور رسیدن به یک سازوکار دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به کودتا در نیجر به بن بست خورد. 

فرانسه، آمریکا، ایتالیا و سازمان ملل اکنون نیرو‌های نظامی خود در نیجر را با هدف آنچه مبارزه با گروه‌های تروریستی خوانده اند، مستقر کرده اند. با دستور جدید دولت نظامی نیجر، اکنون فعالیت این گروه‌ها در مناطق عملیاتی این کشور متوقف خواهد شد.

پیش‌تر فرانسه اعلام کرده بود حضور نظامیان این کشور در نیجر قانونی بوده و نظامیانش بر اساس آنچه با محمد بازوم، رئیس جمهور مخلوع این کشور توافق کرده‌اند به فعالیت نظامیشان ادامه خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار