مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: با استفاده از الگوریتم‌های پردازش تصویر، سامانه هوشمند پلاک‌خوانی خودرو را طراحی کرده‌ایم.

محمدمهدی ابراهیمی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به سامانه کنترل خودکار تردد خودرو گفت: نرم‌افزار مدیریت پارکینگ عمومی طراحی شده شرکت ما به عنوان یکی از جامع‌ترین و به روزترین نرم‌افزار‌های ویژه مدیریت پارکینگ در کشور است که علاوه بر سهولت در استفاده، با قابلیت مقایسه خودکار خودرو هنگام ورود و خروج از پارکینگ، امنیت خودرو‌ها را به خوبی تامین می‌کند.

او گفت: این سامانه می‌تواند احراز هویت را توسط پلاک خوانی خودکار، کارت بارکددار، کارت RFID، آنتن برد بلند و یا ترکیبی از آن‌ها را انجام دهد.

او با اشاره به تایید هویت با کارت بارکددار و یا کارت RFID افزود: هنگام ورود خودرو به پارکینگ عمومی، پس از تحویل کارت بارکددار یا کارت RFID به راننده، پلاک خودرو به طور خودکار خوانده شده و ثبت می‌شود که هنگام خروج خودرو از پارکینگ، علاوه بر بررسی تصاویر توسط اپراتور، پلاک نیز به طور خودکار مقایسه می‌شود.

ابراهیمی بیان کرد: شماره پلاک خودرو یکی از مناسب‌ترین اقلام اطلاعاتی جهت احراز هویت خودرو‌ها است. سامانه هوشمند تشخیص پلاک خودرو کاملاً خودکار بوده که می‌تواند به تنهایی در امور ورود و خروج نظارت و مدیریت کند. این سامانه ابتدا توسط دوربین‌های مخصوص، تصویری از خودروی عبوری را اخذ و سپس با استفاده از الگوریتم‌های پردازش تصویر پیشرفته شماره‌ پلاک خودرو را استخراج می‌کند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: در صورت شناسایی خودروی مجاز، چراغ سبز و در صورت مشاهده خودروی غیر مجاز چراغ قرمز دستگاه روشن خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار