مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: ساماندهی رودخانه الموت رود می‌تواند در کنار بهبود عملکرد و افزایش ضریب ایمنی رودخانه باعث رشد و تحول اقتصادی و بهبود شرایط اشتغال در منطقه گردد.

منصور ستوده شرکت آب منطقه‌ای قزوین در نشستی گفت: طرح ساماندهی و گردشگری رودخانه الموت رود در دستور کار این شرکت قرار گرفته چرا که اعتقاد داریم با اجرای این طرح ضمن افزایش ضریب ایمنی رودخانه شاهد تحول و رشد اقتصادی نیز در منطقه خواهیم بود.

ستوده افزود: طرح ساماندهی رودخانه الموت رود شامل عملیات نقشه برداری، انجام مطالعات اجتماعی و اقتصادی با هدف شناخت نیاز‌های مردم منطقه و معضلات و چالش‌های موجود، انجام مطالعات هیدرولیکی و سیلاب، معماری و محیط زیست و در نهایت تهیه نقشه‌های اجرایی می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین ادامه داد: برای اجرای پروژه ساحل سازی رودخانه الموت رود همراهی و مشارکت مردم و اهالی منطقه بسیار مهم و حائز اهمیت است و در صورتی که آن‌ها از منافع و تاثیر مثبتی که اجرای این طرح می‌تواند در معیشت و زندگی آن‌ها داشته باشد، مطلع گردند قطعا همراه خواهند بود.

ستوده یادآور شد: یکی از حلقه‌های مهم در زمینه اجرای طرح ساماندهی رودخانه ها، اجرای طرح‌های آبخیزداری و جلوگیری از رسوب گذاری رودخانه‌ها می‌باشد که این مهم نیز باید از همین ابتدا مورد توجه قرار گیرد.

لطف اله سیاهکلی مرادی نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه منطقه الموت در استان قزوین گفت:آب مایه حیات است و هرجا که بتوانیم آن را کنترل، مدیریت و بصورت بهینه مصرف کنیم شاهد رشد و تحول اقتصادی در آنجا خواهیم بود.

نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح ساماندهی و زیباسازی رودخانه الموت رود باید با هدف بازگشت جمعیت به منطقه و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی انجام پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.