سرمایه‌گذاری ایران در پروژه‌های خط آهن افغانستان

با درخواست رئیس عمومی اداره خط آهن افغانستان، شرکت های عضو کنسرسیوم ایران در ساخت پروژه های ریلی افغانستان همکاری می‌کنند.

ملا بخت الرحمن شرافت، رئیس عمومی اداره خط آهن افغانستان که در یک سفر رسمی در ایران به سر می برد، در نشست با رؤسای شرکت های عضو کنسرسیوم ایران جهت توسعه ریلی افغانستان خواستار سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های خط آهن افغانستان شد.

دفتر مطبوعاتی اداره خط آهن افغانستان با نشر این خبر گفت که در این دیدار روی سرمایه گذاری شرکت های عضو کنسرسیوم ریلی ایران در پروژه های خط آهن در افغانستان گفتگو صورت گرفت.

ملا بخت الرحمن شرافت گفت: "احداث بخش دوم قطعه چهارم خط آهن خواف – هرات از اولویت های اداره خط آهن افغانستان بوده و با جدیت تمام پیگیر این موضوع هستیم".

در جریان این نشست رؤسای شرکت های عضو کنسرسیوم ایران در مورد ظرفیت ها، اهداف و تخصص خویش معلومات دادند و متعهد به سرمایه گذاری در بخش خط آهن در افغانستان شدند.

این درحالی است که پس از افتتاح پروژه خط آهن خواف- هرات، تفاهم نامه ای جهت گسترش امتداد این پروژه که قرار است از سوی جمهوری اسلامی ایران اجرایی شود، میان مقامات دو کشور به امضا رسید.

برچسب ها: طالبان ، ایران ، راه‌ آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار