فرمانده انتظامی لرستان از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۴ نفره کلاهبرداری آگهی استخدام کمیته امداد در فضای مجازی خبر داد.

سردار یحیی الهی گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه افرادی ناشناس از طریق فضای مجازی با درج آگهی استخدام کمیته امداد در استان‌های لرستان و ایلام از آنان کلاهبرداری کرده اند، موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت و اعضای باند ۴ نفره کلاهبرداران دستگیر شدند.

وی افزود: پس از دریافت اظهارات افراد مالباخته و بررسی‌های اولیه مشخص شد قربانیان با مشاهده آگهی استخدام اقدام به برقراری ارتباط با فرد درج کننده آگهی کرده و افراد کلاهبردار نیز به بهانه ثبت نام و شرکت در آزمون مبلغ ۱۲۵ هزار تومان از آنان اخذ و بعد از آن پاسخگوی تماس‌ها نبوده اند.

فرمانده انتظامی لرستان از تحویل کلاهبرداران به مراجع قضایی خبرداد و گفت: بیش از ۱۴۰ نفر به عنوان مالباخته مورد سوء استفاده این افراد شیاد قرار گرفته اند.

سردار الهی از عموم شهروندان خواست: در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای به پلیس فتا مراجعه کنند و یا با ثبت درخواست در قسمت درخواست‌های مردمی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان پلیس استفاده کنند.

 

برچسب ها: انتظامی ، دستگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.