سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: سیاست اجاره نشینی در ایران در مقایسه با سایر کشور‌ها با توجه به فرهنگ و شرایط اقتصادی، متفاوت است.

ابوالفضل نوروزی گفت: طبق آخرین آمار‌های  نفوس و مسکن که در سال ۹۵ بوده به طور کلی نمی‌توان آمار‌های دقیقی از میزان مستاجران در کشور ارائه کنیم که البته در این زمینه تخمین‌هایی وجود دارد، اما برای کل کشور ارائه این آمار دقیق نیست.

به گفته سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی  در استان تهران نسبت مستاجران به مالکان بیش از ۵۰ درصد است،   ولی در کل کشور نسبت مستاجران به مالکان حدود ۳۷ درصد است؛ البته این آمار برای سال ۹۵ است و تا به امروز هم بحث‌های  برای شرایط استیجاری  شدن وجود دارد که برای کشور مطلوب نیست.

او می‌گوید:  اتفاقی که در کشور افتاده مربوط به شرایط استیجار اجباری است به طوری که بسیاری از مردم  میخواهند مالک شوند،   اما مطابق شرایط فرهنگی و مالکیتی تورم‌های شدیدی که وجود دارد و هرسال دیرتر مستاجر شوندفقر مسکن در کشور بیشتر خواهد شد.

نوروزی بیان کرد: شرایط فرهنگی  و شرایط اقتصادی  ایران در حوزه اجاره نشینی  درمقایسه با کشور‌های دیگر متفاوت است  و با توجه به تورمی که وجود دارد حتما نسخه  اجاره نشینی در ایران مطلوب نیست و باید شرایط اقتضایی رادر نظر بگیریم.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی  بیان کرد: در حوزه سیاست گذاری‌ها نباید به سمت سیاست‌های استیجاری اجباری برویم ویژگی‌های فرهنگی و اقتصادی در ایران وجود دارد  هم در این حوزه باید در نظر گرفته شود نسبت مستاجری از  ۱۸ درصد به ۳۷ درصد افزایش  یافته یک سیاست  منفی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار