عراق از احداث راکتور هسته‌ای صلح آمیز خبر داد

مقامات عراقی اعلام کردند دولت این کشور قرار است احداث رآکتور هسته‌ای با اهداف صلح آمیز را مورد بررسی قرار دهد.

یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق خبر داد که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر این کشور در نشستی اعضای هیئت دولت با مقامات امنیت ملی تمامی جوانب احداث یک رآکتور هسته‌ای با اهداف صلح آمیز را مورد بررسی قرار داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، رسول در بیانیه‌ای که در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرد، افزود: در این جلسه سرمایه گذاری برای تولید برق هسته‌ای در کشور، شروع به کار احداث راکتور هسته‌ای محدود برای اهداف صلح‌آمیز و تولید انرژی برق پاک که موجب کاهش تکیه بر منابع گازی و نفت شود مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تأکید شد که این اقدامات نتایج مثبتی در ثبات انرژی برق در بلند مدت در عراق به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی السودانی همچنین تصریح کرد که شورای وزیران امنیت ملی عراق جلسه‌ای نیز با حضور وزیران آموزش عالی، وزیر برق و کمیته فنی ویژه درخصوص طرح‌های تولید برق هسته‌ای برگزار کرده است.

اقدام عراق برای بررسی احداث رآکتور‌های هسته‌ای در تولید برق پس از آن روی می‌دهد که معاون گاز وزارت نفت عراق پنجشنبه گذشته از توافق اولیه کشورش برای واردات گاز از ترکمنستان که دولت بغداد از آن برای استفاده در نیروگاه‌های برق خود استفاده می‌کند، خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۱:۱۹ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
علی برکة الله. مبارک است انشاء الله. ولی زیر نظر روسیه و ایران باشد نه دول غربی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۰۹ شهريور ۱۴۰۲
شما اول امنیت کشورتون رو تامین کنید که گروه های تروریستی و تجزیه طلب و ال و بل جیمبل بمب گذاری و خراب کاری و اشغال گری نکنن، بعد به فکر ساخت نیروگاه اتمی باشید. همین مونده که یه عده تروریست بریزن نیروگاه رو بمب گذاری کنن و فاجعه درست بشه. در ضمن خواستید بسازید دور از مرز کشور ما باشه که اگه ترکید به ما تشعشعات نرسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۹ شهريور ۱۴۰۲
ما باید بسازیم و نباید پولاشونو به جای دیگه یدن
آخرین اخبار