بازگیر گفت: طرح هوشمندسازی نظارت و پایش منطقه حفاظت شده پلنگ دره در فاز اول به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

محمدحسین بازگیر،مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با اشاره به طرح هوشمندسازی منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بیان کرد: امروزه استفاده از فناوری‌های نوین در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی دارای جایگاه ویژه‌ای بوده و با توجه به کمبود امکانات و محدودیت در منابع انسانی و مالی، ضرورتی اجتناب ناپذیر است. 

او  با بیان اینکه در این طرح هوشمندسازی، امکان نظارت و پایش منطقه با دقت بسیار زیاد فراهم خواهد آمد، گفت: با نصب تجهیزات نظارتی در پلنگ دره، تمامی ترددها، چرای دام، جابجایی حیات وحش و بروز آتش سوزی در منطقه کاملا رصد شده و قابل پیشگیری است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به ظرفیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی این طرح، خاطرنشان کرد: در طرح هوشمندسازی منطقه حفاظت شده پلنگ دره، می‌توانیم امکان وجود پلنگ و دیگر گونه‌های مشاهده نشده را به صورت اختصاصی تعریف و پیگیری کنیم. 

او  با بیان اینکه این طرح در فاز اول با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال در حال انجام بوده و به زودی به بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد: با اجرای این طرح ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه‌های اضافی، از برخی خطرات و آسیب‌ها برای محیط بانان نیز جلوگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار