دبیر کارگروه افزایش تاب آوری سازه‌ها در برابر زلزله:

زلزله در تهران متولی مشخصی ندارد/ عملیات اجرا در کوتاه مدت ممکن نیست

صالحی گفت: زلزله در شهر تهران متولی مشخصی ندارد و در بحث عملیات اجرا با اقدامی از سوی سازمان‌های مربوطه مواجه نبودیم.

سومین نشست مشترک مسئولان و اساتید مهندسی زلزله با عنوان راهکار‌های افزایش تاب آوری شهر تهران در برابر زلزله، عصر امروز چهارشنبه ۸ شهریورماه با حضور برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و اساتید دانشگاه‌ها در ساختمان شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

امیر کیوان صالحی، دبیر کارگروه افزایش تاب آوری سازه‌ها در برابر زلزله در این نشست گفت: زلزله در شهر تهران متولی مشخصی ندارد. شورای اسلامی شهر تهران؛ شهرداری، سازمان نظام مهندسی، پژوهشگاه زلزله، سازمان بحران و … کدام یک از این سازمان‌ها متولی اصلی اجرا و عملیات اجرا در شهر تهران در رابطه با زلزله است؟ عملا در بحث عملیاتی شدن با اقدامی از سوی این سازمان‌ها مواجه نبودیم.

وی افزود: در چند سال اخیر همچنان شاهد ساخت و ساز غیر مقاوم در برابر زلزله ایم هر چند این ساختمان‌ها در بافت فرسوده هم ساخته نشدند.

صالحی خاطرنشان کرد: برنامه کوتاه مدتی در کارگروه مطرح کردیم و این بود که آیا می‌شود در یک برنامه کوتاه مدت برنامه جامع اقدام مقاوم سازی و بهسازی رسید که در آن از شرایط ارزیابی از تجمیع ارزیابی ضوابط بین المللی، به این برنامه به شکل مطلوب رسید که نیازمند بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰ ساله است، اما در کوتاه مدت فقط می‌توانیم برنامه ریزی کنیم و اجرا و عملیات اجرای آن ممکن نیست.

برچسب ها: زلزله ، مهندسی زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار