در قطعنامه ۱۲ ماده ای علما و بزرگان به مسأله تأمین امنیت، استخراج معادن، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با فساد اداری اشاره شده است.

نشست علما و بزرگان ولایت کابل با صدور قطعنامه ای ۱۲ ماده ای به پایان رسید. در قطعنامه پایانی این نشست آمده است که طالبان با توجه به شریعت اسلامی، استقلال، حیثیت افغانستان و مصالح ملی با جامعه جهانی همکاری و تعامل کند و جامعه جهانی نیز مطابق واقعیت های افغانستان با حکومت سرپرست تعامل نماید.

در قطعنامه پایانی نشست علمای کابل آمده است: طالبان سیاست خارجی اقتصاد محور خود با همسایگان و منطقه را توسعه دهد تا در صادرات و واردات سهولت‌ بیشتر شده و برای محصولات تولیدی افغانستان بازاریابی صورت گیرد.

در ادامه آمده این قطعنامه آمده است: تجار و سرمایه‌گذاران، سرمایه‌گذاری در افغانستان را افزایش دهند تا زمینه کار برای هموطنان ایجاد گردد.

همچنین در بخش دیگر این قطعنامه گفته شده که ادارات امنیتی و دفاعی برای تأمین امنیت کشور و حفظ مرزها توجه ویژه و جدی نمایند و اجازه ندهند که امنیت و ثبات بدست آمده را گروه‌های مخرب و مغرض به چالش بکشند.

در دیگر ماده این قطعنامه تصریح شده؛ جامعه جهانی به صورت جدی با طالبان همکاری اقتصادی کرده و در راستای رفع محدودیت‌های بانکی و آزادسازی پول‌های منجمد شده افغانستان اقدام جدی نماید.

در دیگر ماده های این قطعنامه به مسأله تأمین امنیت، استخراج معادن، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با فساد اداری و موارد دیگر اشاره شده و از اقدامات طالبان در این زمینه ها علما حمایت خویش را ابراز کرده اند.

نشست علما و بزرگان امروز با حضور مسئولان بلند پایه طالبان در خیمه لوی جرگه کابل برگزار گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.