امیرعبداللهیان: از مقامات عربستان اظهارات مثبتی را در ارتباط با سوریه دریافت کردم

وزیر خارجه ایران گفت: از مقامات عربستان سعودی اظهارات مثبتی را در ارتباط با سوریه دریافت کردم و امروز در دمشق هستیم تا پیرامون این مسائل گفتگو‌هایی داشته باشیم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در بدو ورود به سوریه در جمع خبرنگاران درباره اهداف سفر خود به این کشور گفت: ما همواره رایزنی‌ها و مشورت‌های موفقی را با مقامات عالی‌رتبه سوریه و با همکارم جناب آقای فیصل مقداد در دمشق یا تهران داریم؛ با توجه به تحولات جدید در منطقه و صفحه جدید و مثبت روابطی که در منطقه شاهد آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سفری که اخیرا بنده به عربستان سعودی داشتم و از مقامات عربستان سعودی اظهارات مثبتی را در ارتباط با سوریه دریافت کردم امروز در دمشق هستیم تا پیرامون این مسائل و همجنین موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو داشته باشیم.

وزیر خارجه ایران افزود: پیگیری توافقات روسای جمهور دو کشور در سفر اخیر آقای رئیسی به دمشق و سفر اخیر هیاتی کامل اعم از سیاسی و اقتصادی از سوریه به تهران یکی دیگر از اهداف این سفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
راه تجارت و سفر گسترده را به سوریه باز کنید کار فوق العاده ای انجام داده اید ان شاء الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
شما اول ۲۰ میلیارد دلار پولی که در سوریه هزینه کردید را دریافت کنید تا بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
خیلی جالبه. تو به جای عربستان هم حرف میزنی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
شاید باعث نرم شدن روابط شود مشکلی داری حسود
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۸:۳۰ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
بلی روزگار عجیبی است آمریکا با دلارهای نفتی سعودی از ۸۰ کشور دنیا سرباز گیری کرد تا حکومت لائیک اسد را سرنگون کند اما در برابر یک الف بچه ای بنام اسد با وجود آدم کله شقی بنام ترامپ هم کم آورد و اینک با تغییر استراتژیک عربستان سعودی و پذیرش اسد در اتحادیه عرب باید شهروندان انگلیسی و فرانسوی عضو داعش بجای آنکه خود را در افغانستان علاف کنند مردانه جمع شده و بروند در کشورهای خود علیه سعودی ها اقامه دعوی کنند هر چند که انقدر روسیاه تشریف دارند که کشورهای خودشان هم انان را به زباله دانی تاریخ انداختن
آخرین اخبار