سخنگوی کاخ کرملین از انجام تحقیقات جامع پیرامون سقوط هواپیمای حامل رئیس گروه واگنر خبر داد.

یوگنی پریگوژین، رئیس جنجالی گروه واگنر در نهایت به دلیل سقوط جت شخصی خود بر فراز سن پترزبورگ جان خود را از دست داد. گرچه امروز مراسم خاکسپاری وی برگزار شد، اما همچنان مشخص نیست علت سقوط هواپیمای وی چه بوده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین درباره تحقیقات انجام شده پیرامون سقوط هواپیمای حامل پریگوژین به رسانه‌ها گفت: از آنجا که این حادثه در یک پرواز داخلی رخ داده است (پرواز مسکو به سن پترزبورگ) مقامات روسی تحقیقات درباره این حادثه را انجام خواهند داد و این تحقیقات ابعاد بین المللی نخواهد گرفت. 

وی افزود: بدیهی است که نقطه نظر‌های مختلف پیرامون این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که یکی از آن‌ها هدف قرار گرفتن عمدی این هواپیما بوده است. ما منتظر نتایج تحقیقاتی هستیم که مقامات روسی در این زمینه انجام می‌دهند. 

کرین ژان پیرف سخنگوی کاخ سفید در جدیدترین اظهار نظر مداخله گرایانه آمریکا در امور داخلی روسیه به صراحت اعلام کرد بسیار روشن است که پریگوژین چگونه مرده است. روسیه تاریخی بلند در کشتن مخالفان خود دارد. 

گفتنی است جت شخصی پریگوژین که حامل ۱۰ مسافر و خدمه پرواز بود ۲۳ اوت در مسیر مسکو به سن پترزبورگ سقوط کرد و تمامی مسافران آن جان خود را از دست دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۹ شهريور ۱۴۰۲
خخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۳:۳۵ ۰۹ شهريور ۱۴۰۲
منتظر اتفاقات آینده آمریکا . . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
پریگوژین به قتل رسیده و بی ارتباط به شورش چند وقت پیش نیست.
آخرین اخبار