تردد در جاده‌های همدان ۶.۴ درصد افزایش یافت

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: از آغاز طرح اربعین حسینی (۲۷ مرداد) تاکنون آمار تردد در راه‌های ارتباطی استان ۶.۴ درصد افزایش یافته است.

مهرداد آهکی  افزود: از ابتدای طرح اربعین حسینی هشت میلیون و ۶۰۰ تردد با سامانه‌های تردد شمار به ثبت رسیده است و در حالی که پارسال در طول این مدت، هشت میلیون و ۳۰۰ تردد به ثبت رسیده بود.

او با اشاره به اینکه استان همدان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در مسیر زائران اربعین قرار گرفته است، اظهار داشت: تمهیدات و پیش بینی‌های لازم برای سهولت در تردد زائران حرم حضرت ابا اعبدالله حسین (ع) از پایانه‌های مسافری استان همدان در نظر گرفته شده است و از ابتدای طرح اربعین تاکنون ۶ هزار زائر در قالب ۲۷۷ سفر به مرز‌های مهران و خسروی رهسپار شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان درباره نرخ هر مسافر عنوان کرد: کرایه هر مسافر در ناوگان ۲۵ نفره ۴۲۰ هزار تومان، ناوگان ۳۳ نفره نرخ هر نفر مسافر ۳۵۰ هزار تومان و ناوگان ۴۴ نفره نرخ هر نفر ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

او اضافه کرد: نرخ تعیین شده با احتساب یکسر خالی بودن ناوگان است، زیرا بیشترین ظرفیت ناوگان استفاده و جبران خسارت به صاحب ناوگان و شرکت حمل و نقل در نظر گرفته می‌شود.

آهکی با تاکید بر افزایش ایمنی راه‌های استان همدان، گفت: با توجه به گرمای هوا و تردد زائران با استفاده از خودرو شخصی، پیش بینی می‌شود اغلب این سفر‌های در طول شب انجام شود و راهداری استان نسبت به تعمیر و راه اندازی سیستم‌های روشنایی به خصوص در گردنه اسدآباد اقدام کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.