در صورتي كه وزارت صنعت، معدن و تجارت تا بيستم بهمن ماه سال جاري روش خريد برنج و قيمت ها را اعلام نكند، انجمن برنج قيمت خريد اين محصول را به كشاورزان اعلام مي كند.

جميل عليزاده شايق، دبير انجمن برنج كشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ ضمن بيان اين مطلب افزود: بر اساس كارشناسي هاي صورت گرفته و توافقات انجام شده بين وزارت جهاد كشاورزي، انجمن برنج و موسسه تحقيقات برنج كشور قيمت مناسبي را براي ارقام پرمحصول برنج تعيين و به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام كرديم.

وي با اشاره به اينكه قرار بود وزارت صنعت، معدن و تجارت قيمت خريد ارقام پرمحصول را اعلام كند، گفت: تاكنون قيمت خريد برنج از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام نشده و در صورتي كه تا بيستم بهمن ماه سال جاري اين امر تحقق نبايد و روش خريد و قيمت ها از سوي اين وزارتخانه اعلام نشود، انجمن برنج كشور قيمت خريد ارقام پرمحصول برنج را به كشاورزان اعلام مي كند. اين در حالي است كه با اعلام روش خريد و قيمت ها مي‌توانيم اميدوار باشيم كه ميزان سطح زير كشت و توليد ارقام پرمحصول برنج افزايش يابد.

شايق با بيان اينكه برنج هاي وارداتي از كيفيت پائيني برخوردار است و ميزان ضايعات و ضررهاي اقتصادي را افزايش مي دهد،افزود: با وجود اينكه امسال وزارت بازرگاني قول داده بود كه واردات برنج در فصل توليد را اعلام نكند، واردات برنج 3 بار اعلام شد و گمرك نيز افزايش 24 درصدي واردات برنج را در 6 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته اعلام كرد كه اثر رواني بدي بر بازار برنج داشت./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار