فرماندار خمین از تخصیص ۱۰ میلیارد ریال برای ساخت سرای فرهنگ و هنر وصنایع دستی در این شهر خبر داد.

حمید کمانکش، فرماندار خمین روز چهارشنبه در نشست هماهنگی راه‌اندازی سرای فرهنگ و هنر و صنایع دستی خمین، گفت:۱۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای ساخت و راه اندازی سرای فرهنگ و هنر و صنایع دستی در بیت تاریخی امام خمینی (ره) در این شهرستان تخصیص یافت.

وی ادامه داد: این اعتبار پیرو برگزاری هفته فرهنگی خمین و تفاهم‌نامه بین موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و اداره‌کل میراث فرهنگی استان مرکزی به منظور پاسخگویی به مطالبات هنرمندان این شهرستان تخصیص یافته است.

کمانکش با اشاره به تجربه موفق خمین در برگزاری هفته فرهنگی، ادامه داد: هفته فرهنگی خمین کاستی‌ها و کمبود‌های این شهرستان در بخش فرهنگ و هنر را نشان داد.

فرماندار خمین اضافه کرد: ارایه آثار هنری در بیت امام خمینی (ره) مطالبه چندین ساله هنرمندان خمین است که در هفته فرهنگی این شهرستان پیگیری شد.

کمانکش تاکید کرد: بیت امام خمینی (ره) در خمین غنیمت است و در حوزه‌های مختلف می‌توان از این مکان تاریخی و معنوی استفاده کرد.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی سرای فرهنگ و هنر و صنایع دستی این شهرستان از شنبه ۱۱ شهریورماه جاری آغاز می‌شود و باید تا اول آذرماه سال جاری تحویل شود.

فرهاد موفق، مدیرکل اماکن منتسب به امام خمینی (ره) نیز در این نشست گفت: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) خواستار راه‌اندازی سرای فرهنگ و هنر و صنایع دستی در بیت امام راحل است.

 وی ادامه داد: این سرا باید قبل از هفته فرهنگی خمین آماده تحویل به هنرمندان خمینی شود.

موفق تاکید کرد: این سرا نخستین گام در راستای ترویج فرهنگ و هنر در زادگاه امام راحل است.

قاسم کاظمی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی هم در این نشست گفت: سرای فرهنگ و هنر و صنایع دستی خمین در بیت تاریخی امام خمینی (ره) و در ۱۷ غرفه راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: این تعداد غرفه، شامل ۱۴ غرفه صنایع دستی، یک غرفه آثار مکتوب امام راحل، یه غرفه گردشگری و یه غرفه عرضه دمنوش‌های سنتی است.

خمین در جنوب استان مرکزی است و ۵۰۰ هنرمند صنایع دستی در این شهرستان دارای کارت صنعتگری هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.