جذب سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی افزایش یافته است

مدیرکل صمت خراسان رضوی با اشاره‌ به افزایش ۳.۵ برابری جذب سرمایه گذاری خارجی در این استان گفت زمینه‌های لازم برای ورود سرمایه گذاران افغانستانی فراهم است.

امیررضا رجبی، مدیرکل صمت خراسان رضوی گفت: در مجموع استان خراسان رضوی در زمینه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و توسعه فعالیت‌ها جزو ۳ استان برتر کشور است.

مدیرکل صمت خراسان رضوی با اشاره به بهره برداری از کارخانه تولید گازکربنیک تایباد با سرمایه گذاری خارجی ۵ میلیون دلاری، گفت: در دو سال گذشته بیش از ۱۲۰ میلیون دلار فقط در حوزه صنعت جذب سرمایه خارجی را داشتیم که یکی از این موارد کارخانه تولید گازکربنیک تایباد است، در مجموع استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ توانست بیش از ۳۰۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب کند.

وی افزود: مجموع سرمایه گذاری‌های خارجی جذب در سال ۱۴۰۱ تا امروز بیش از ۳.۵ برابر سال‌های قبل است. زمینه‌های لازم را برای ورود سرمایه گذاران افغانستانی فراهم کرده‌ایم، استاندار خراسان رضوی و مجموعه دستگاه‌های اداری استان آماده توسعه فعالیت‌های سرمایه گذاران خارجی هستند.

همچنین مهدی تقوایی، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال ۵۱ طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۵۰ میلیون دلار در استان مصوب شده که بین ۷۰ تا ۸۰ درصد از آن‌ها مربوط به سرمایه گذاران افغانستانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار