امیر رسولی، مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر با اشاره به جزئیات نحوه آماده سازی و ایجاد زیر ساختهای لازم از لحاظ فناوری اطلاعات برای بهینه سازی ارائه خدمات، تسهیلات و بهره مندی از دیگر امکانات و ظرفیتهای موجود صندوق هنر در دولت فعلی اظهار کرد: یکی از دغدغههای ما در مدیریت فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر در واقع ایجاد دسترسی آسان، سریع و با کیفیت در بهره مندی اعضا محترم از خدمات ارائه شده میباشد.
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر با اشاره به توسعه سامانه اطلاعات یکپارچه هنرمندان (سایه)، هدف از این مهم را شفاف سازی اطلاعات و تسریع فرایند خدمات رسانی به جامعه فرهنگی و هنری کشور عنوان کرد و گفت: این سامانه با ایجاد پایگاه جامع، اطلاعاتی کم نظیر از قشر فرهیخته هنرمند را جمع آوری کرد تا مبنای تصمیم گیری برای تخصیص عادلانه منابع قرار گیرد. همچنین با تحلیل اطلاعات، روند توسعه خدمات صندوق اعتباری هنر در سالهای پیش رو قابل ترسیم خواهد بود.
رسولی مطرح کرد: صندوق اعتباری هنر با پیگیریهای انجام شده جزء پیشگامان اتصال به این درگاه به شمار میرود.
رسولی خاطر نشان کرد: از آبان ماه ۱۴۰۱ بیش از ۱۸ هزار ورود از این طریق به پروفایل عضویت صندوق اعتباری هنر ثبت شده است.
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر با اشاره به مزایای ورود از طریق پنجره ملی دولت هوشمند برای اعضا، تصریح کرد: با توجه به این که اطلاعات افرادی که از این درگاه وارد فرایند عضویت صندوق میشوند به صورت بر خط برای صندوق ارسال میشود، دیگر نیازی به احراز هویت آنها توسط صندوق نیست. ضمن تسهیل و افزایش دقت، فرایند ثبت نام برای این دسته از افراد تسریع میشود.
رسولی از راه اندازی "پیام رسان اختصاصی صندوق هنر" به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم در توسعه خدمات رسانی به اعضاء بر بستر فناوری اطلاعات یاد کرد و ادامه داد: به منظور ارتباط مستقیم با اعضا در راستای دسترسی آسان و بی واسطه به اخبار و اطلاعات و همچنین امکان بهره مندی از خدمات صندوق، این پیام رسان راه اندازی شده است.
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر یادآور شد: در حال حاضر این پیام رسان بیش از ۳۲ هزار عضو دارد که هر روز به تعداد اعضای آن افزوده میشود.
رسولی، یکی دیگر از اقدامات مهم صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی را، برقراری ارتباط با سامانههای معاونت مطبوعاتی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایجاد امکان دریافت معرفی نامه برخط عنوان کرد و افزود: با اتصال به این سامانهها معرفی نامههای صادر شده از معاونت ها، بصورت برخط به صندوق اعتباری هنر منتقل شده و نیاز به مراجعه حضوری افراد و یا بارگذاری معرفی نامه نمیباشد.
او بیان کرد: این اقدام در سرعت بخشی به فرایند ثبت نام و یا تمدید عضویت اعضا نقش چشمگیری داشته؛ بهطوری که از زمان راه اندازی این سرویس تاکنون، بیش از چهار هزار معرفی نامه از این طریق برای سامانه عضویت صندوق اعتباری هنر ارسال شده است.
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر افزود: با ایجاد زیر ساختهای لازم، ضمن استمرار فعالیتها و غنیمت شمردن فرصت خدمتگزاری، بتوانیم بیش از پیش رضایتمندی اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسرکشور را فراهم کرده و مجموعهای پیشرو در ارائه خدمات و تسهیلات به قشر فرهیخته فرهنگ و هنر در کشور را رقم بزنیم.