شرکت شهرک‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مطالعات راه‌اندازی ۲۷ مجتمع گلخانه‌ای دولتی در مناطق مختلف استان انجام شده است.

دلشاد جهانبخشی در نشست خبری مدیران تیم اقتصادی چهارمحال و بختیاری که به‌میزبانی کارخانه سیمان شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: با راه‌اندازی این مجتمع‌های گلخانه‌ای هزار و ۱۰۰ هکتار به مجموع گلخانه‌های استان افزوده می‌شود.

وی با اشاره به تخصیص آب برای ۲۰۰ هکتار از این مجتمع‌های گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون مجوز راه‌اندازی ۲۸ مجتمع گلخانه‌ای به وسعت ۳۵۰ هکتار برای بخش خصوصی صادر شده است.

جهابخشی به راه‌اندازی ۱۰ هکتار گلخانه با یک‌هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در مجتمع‌های بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: راه‌اندازی هر هکتار گلخانه ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه دارد، به‌همین منظور توسعه گلخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری سالانه نیازمند ۱۲ تا ۱۵ هزار میلیارد ریال وام است.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۴۷ مجتمع دامپروری با ظرفیت هفت هزار واحد دامداری و هزار و ۸۰۰ هکتار وسعت در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: عملیاتی شدن این طرح با اشتغال‌زایی ۲۸ هزار نفر در مدت پنج سال حداقل ۲۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با راه‌اندازی این مجتمع‌های دامپروری سالانه ۶۰۰ هزار تن مواد پروتئینی به مجموع تولیدات چهارمحال و بختیاری افزوده خواهد شد.

جهانبخشی با اشاره به فعالیت‌های جهادی برای تسریع در روند توسعه بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری همزمان با ۲ سال اخیر گفت: در دولت سیزدهم وضعیت راه‌اندازی مجتمع‌های دامپروری و گلخانه‌ای در بسیاری مناطق استان مانند بلداجی، گندمان و نقنه پس از سال‌ها بلاتکلیفی مشخص و تعیین‌تکلیف شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار