دولت سیزدهم شاخص‌های عملکردی استاندارد خراسان رضوی را ارتقا داد

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: مقایسه «شاخص‌های عملکردی استاندارد» این اداره کل طی سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نشان از رشد آن در دولت سیزدهم دارد.

محمد سجادی عطار مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: در حوزه آموزش مدیران کنترل کیفیت واحد‌های تولیدی، این آموزش‌ها از ۳۶ هزار نفر ساعت در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۴۰ هزار نفر ساعت افزایش یافته است.

او افزود: در این مدت آموزش کارشناسان استاندارد نیز از سه هزار نفر ساعت به سه هزار و ۵۰۰ نفر ساعت افزایش یافته است.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی ادامه داد: بازرسی از واحد‌های تولیدی کپسول و گازپرکنی از چهار هزار و ۶۲۳ مورد در سال ۱۴۰۰ به پنج هزار و ۲۹۱ مورد در سال گذشته رسیده و بازرسی از شهربازی‌ها و تاسیسات بازی استان نیز از هزار و ۲۲۷ مورد به ۲ هزا و ۴۵۸ مورد در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

سجادی عطار بیان کرد: نظارت و کنترل بر نصب و اصالت رتبه‌های انرژی مندرج بر لوازم خانگی در واحد‌های تولیدی این محصولات طی ۲ سال گذشته حدود ۲ برابر شده و به ۸۶۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

او تصریح کرد: بازرسی طرح طا‌ها ویژه محصولات تولید داخل در سال ۱۴۰۲ به رقم ۲۱ هزار و ۶۷۷ مورد رسیده که در مقایسه با سال قبل از آن سه هزار و ۵۰۰ مورد افزایش داشته است، نمونه برداری‌های از محصولات طرح طا‌ها نیز تقریبا ۲ برابر شده و به ۸۷۴ فقره رسیده است.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی تاکید کرد: اداره کل استاندارد خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته در مجموع حدود پنج هزار و ۳۰۰ فقره تاییدیه برای اظهارنامه صادراتی و وارداتی در این استان صادر کرده که شمار این تاییدیه‌ها در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال قبل از آن تقریبا ۲ برابر شده است.

سجادی عطار اظهار کرد: پارسال شمار تاییدیه‌های استاندارد برای اظهارنامه‌های صادراتی ۲ هزار و ۷۶۳ فقره و برای اظهارنامه‌های وارداتی ۵۹۱ بوده است.

او از افزایش صدور مجوز استفاده از نشان تشویقی استاندارد در استان خبرداد و افزود: در سال ۱۴۰۰، ۲۴ فقره نشان استاندارد تشویقی صادر شد که این عدد پارسال به ۲۸ فقره رسید، اما صدور نشان استاندارد اجباری با کاهش همراه بوده است.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی ادامه داد: صدور پروانه استفاده از نشان استاندارد اجباری برای محصولات و خدمات در این استان در سال ۱۴۰۰، ۳۲۸ فقره بوده که پارسال به ۲۹۵ فقره کاهش یافته است.

سجادی عطار بیان کرد: صدور پروانه استاندارد با توجه به میزان و رشد تولیدات و خدمات واحد‌های اقتصادی استان بستگی دارد و رونق یا رکود در این شاخص تابع عملکرد این اداره کل نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار