در حال حاضر هزار و ۹۳ پروانه بهره‌برداری فعال در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

فضل‌الله رحمتی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در نشست خبری مدیران تیم اقتصادی استان گفت: دو هزار طرح صنعتی در دست اجرا در استان وجود دارد که ۴۶۰ مورد آن پیشرفت بالای ۶۰ درصد دارند.

وی افزود: در مجموع با دارا بودن سه درصد از طرح‌های کل کشور در جایگاه یازدهم قرار داریم.

رحمتی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها جایگاه یک درصدی صنعت افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به وجود هزار و ۹۳ پروانه بهره‌برداری فعال در استان، ادامه داد: ۲۰ گواهی کشف و ۹ پرونده اکتشاف معادن وجود دارد که مهم‌ترین مواد معدنی که استخراج می‌شوند شامل خاک نسوز، دولومیت، گچ، سنگ لاشه، سنگ تزئینی، سنگ آهک، مواد اولیه سیمان، سنگان و منگنز هستند.


بیشتر بخوانید


سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به احیای ۶۰ واحد صنعتی و بازگشت به چرخه تولید، گفت: ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیون تن مواد معدنی از معادن استان استخراج شده که اشتغال سه هزار نفری را به همراه داشته است.

رحمتی با اشاره به رشد ۱۵۱ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ۴۱۱ هزار و ۳۸۱ میلیارد ریال در بخش صنعتی سرمایه‌گذاری شده است.
وی با بیان اینکه با صادرات ۶۵ هزارتنی شاهد افزایش ۱۰۳ درصدی صادرات در پنج‌ماهه نخست بوده‌ایم، افرود: محصولات به کشور‌های عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، امارات، چین، تاجیکستان، ترکمنستان، سوریه، هند و ایتالیا صادر می‌شوند.
رحمتی اضافه کرد: محصولات صادراتی شامل فولاد، لوازم خانگی، سیم و کابل، اوره و آمونیاک، کفپوش نمدی، شیرخشک، کاشی و سرامیک، خوراک آبزیان و مخمر فعال است.
وی ادامه داد: جذب سرمایه‌گذاری در استان ۵۵ درصد رشد داشته است و همچنین ۱۴۳ جواز جدید با رشد اشتغال ۱۴ درصدی صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار