عبدالکریمی گفت: دهیاران سراسر کرمان از محل اعتبارات دولتی با هزینه ۶۲۲ میلیارد تومان ۵۲۴ طرح را طی هفته دولت به بهره‌برداری رساندند.

محمدجواد عبدالکریمی، گفت: دهیاران سراسر استان کرمان از محل اعتبارات دولتی واریزی به حساب دهیاری‌ها، ۶۲۲ میلیارد تومان هزینه کرده و ۵۲۴ طرح در هفته دولت را به بهره‌برداری رسانده‌اند.

او افزود: طرح سیستم مرجع آموزش و بهره‌وری (سیماب) در شهرستان‌های ارزوئیه، رفسنجان، نرماشیر و فاریاب با مشارکت فرمانداران، اتحادیه تعاونی‌های تولید و مدیریت تعاون روستایی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و کشاورزان پیشرو اجرا می‌شود. 

مدیرکل امور روستایی استانداری کرمان با اشاره به اینکه اجرای طرح سیماب به منظور ارتقای بهره‌وری تولید محصول در استان است،  بیان کرد: ارتقا از اهداف اصلی طرح سیماب بوده و کشاورزان به عنوان مرجع اصلی تولید مورد توجه هستند. 

او گفت: در این طرح سعی شده با به کارگیری روش‌های مختلف آموزشی، نگرش و عملکرد کشاورز را به سمت رعایت اصول فنی تغییر دهیم.

عبدالکریمی  بیان داشت: یکی از معضلات بخش کشاورزی خرده مالکی است که در این طرح به مدیریت هماهنگی یکپارچه توجه خاصی شده است. 

 او گفت: با توجه به شرایط بحرانی آب، کاهش کیفیت آب و خاک اکثر مناطق استان، یکی از اهداف طرح سیماب در مدیریت و نجات تولید است که برای نخستین بار یک بخش غیردولتی برای بهبود وضعیت کنونی با رویکردی علمی اقدام به طراحی و تدوین و اجرای این طرح کرده‌است و با مشارکت استادان دانشگاهی، محققان و کارشناسان بخش اجرا که همان تعاونی‌ها محسوب می شود، اجرا و هدایت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار