سرپرست دفتر آموزش پیش دبستانی و دبستانی، گفت: حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز در پایه اول ثبت نام کرده‌اند.

صبح امروز خبری مبنی بر این که حدود ۲۷ درصد کلاس اولی‌ها هنوز ثبت نام نکرده منتشر شد. محمدی، سرپرست دفتر آموزش پیش دبستانی و دبستانی، در این باره گفت: حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز در پایه اول ثبت نام کرده‌اند. دانش آموزان ایرانی کلاس اول تا پایان شهریور فرصت ثبت نام در مدارس را  دارند.

وی افزود: برای دانش آموزان اتباع سامانه ملی مهاجرت به نشانی /https://irmigrationorg.ir/Mohajer/Site تعریف شده است. دانش آموزان اتباع ۲۴ ساعت پس از دریافت کد تاییدیه در سامانه سیدا ثبت می‌شوند. دانش آموزان اتباع به دلیل برخی از مشکلات  تا ۲۰ شهریور مهلت ثبت نام دارند. 

محمدی همچنین در خصوص بازماندگان تحصیلی گفت: ما با کمک سامانه شهید محمودوند، سازمان ثبت احوال و سامانه سیدا کد ملی دانش آموزان را بررسی می کنیم.

او با اشاره به این که فهرست بازماندگان تحصیلی دانش آموزان ابتدایی را شناسایی می‌کنیم افزود: ۲۰ دلیل عمده بازماندگان تحصیلی همچون کودکان کار، کودکان بد سرپرست، کودکان بیمار و کودکان فوت کرده را شناسایی‌ و برای هر علت یک راه حل مشخص کرده‌ایم. همچنین برای حل این مشکل با ۱۰ دستگاه تفاهم نامه‌ هایی را امضا کرده ایم و به دنبال این مسئله هستیم که دانش آموزان بازمانده را به مدارس بازگردانیم.

پیش از این نجفی پازوکی معاون ابتدایی آموزش و پرورش اعلام کرد:  در حال حاضر آمار بازمانده از تحصیل ایرانی در مقطع ابتدایی ۱۶۰ هزار و ۴۷۹ نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار