معاون آموزش وزارت بهداشت گفت آماده همکاری در زمینه ایجاد شعبه‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران با دیگر کشور‌ها هستیم.

ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزش وزارت بهداشت در نشست سفرای کشور‌ها و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی مقیم ایران در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ۶۰ کشور جهان دانشجوی علوم پزشکی در کشور داریم که ۶۰ درصدشان دخترند.

معاون آموزش وزارت بهداشت گفت: شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در عراق به نام سپطین تشکیل شده است و به زودی در کشور غنا نیز شعبه دانشگاه علوم پزشکی خواهیم داشت و آماده همکاری با دیگر کشور‌ها در زمینه ایجاد شعبه‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران در آن کشور‌ها هستیم.

باقری فرد گفت: اعتبارسنجی دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه به جمهوری اسلامی ایران سپرده شده است و مدارک فارغ التحصیلان ما درهمه‌ کشور‌ها معتبر است.

معاون آموزش وزارت بهداشت گفت: همکاری برای مهارت آموزی به پرستاران و ماما‌های کشور افغانستان آغاز شده است و آماده همکاری در زمینه مهارت آموزی در کنار آموزش‌های دانشگاهی با دیگر کشور‌ها هستیم.

ابوالفضل باقری فرد گفت: ۸۰۷ مرکز پژوهشی در حوزه سلامت و ۶۹ دانشگاه علوم پزشکی با بیش از ۲۱ هزار عضو هیئت علمی و همچنین ۲۲۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی و ۶۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی داریم.

پیش از هین نیز معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان گفت: دانشجویان افغانستانی و بسیاری از نخبگان این کشور در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های ایران تحصیل می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.