در نشست کارگروه تنظیم بازار املاک از کاهش قیمت در بخش مسکن و بازگشت آرامش به این بخش خبر داده شد.

نشست کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

یقینی نماینده مسئول کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در وزارت راه و شهرسازی گفت: مزایای این کارگروه جلوگیری از تورم است و در راستای شناسایی املاک خالی و معرفی به امور دارایی تشکیل جلسه می‌دهد.

محلی نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی هم در این نشست گفت: گشت مشترک تعزیرات حکومتی باید از حالت سنتی خارج شده و آمار به وزارتخانه اعلام شود. آمار شناسایی خانه‌های خالی باید اعلام شود. با این گشت شاهد کاهش قیمت و اجاره بها هستیم.

وی تصریح کرد: سامانه اجاره بها باید جدی‌تر گرفته شود. در قزوین متاسفانه بنری از رایگان شدن کد رهگیری مشاهده نمی‌شود و باید بیشتر اطلاع رسانی شود.

محلی خاطرنشان کرد: باید به مردم اعلام شود که اگر املاک شان را در سامانه ثبت نکنند مشمول قانون خانه‌های خالی میشوند. افزایش اجاره بها در تهران ۲۵ درصد و در شهرستان‌ها ۲۰ درصد خواهد بود. آرامش بازار مسکن بازگشته است و نیز مشاورین املاک برای ورود به منازل مردم باید کارت داشته باشند.

هاشمی مدیر کل راه و شهرسازی هم گفت: فاز دوم کار کنترل بازار املاک است که اگر جدی گرفته شود اتفاقات خوبی خواهد افتاد. با این ساماندهی و کنترل بازار نیاز به ساخت مسکن نیست و کفایت میکند. هرگونه خدمات باید از طریق سامانه باشد.

اسماعیل پور رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی در این نشست گفت: قدم موثری در راستای مسکن برداشته شده و می تواند هیجانات را در بازار مسکن کنترل کند. ما از سطح بازار پیام‌های خوبی گرفتیم. کاهش نرخ داشتیم و در بحث فضای مجازی و سایت دیوار و شیپور باید ساماندهی اتفاق بیفتد.

بیک معاون تعزیرات حکومتی هم گفت: در گشت‌ها عدم صدور فاکتور، عدم درج قیمت، گرانفروشی، تقلب، عدم انجام تعهدات بخشی از تخلفات را شامل می‌شوند که در این راستا ۱۴ واحد صنفی مهروموم شده و ۱۴۲ پرونده به اجرای احکام ارسال و بیش از ۳ میلیارد ریال جزای نقدی به خزانه دولت واریز شده است.

کیان نماینده اداره ثبت اسناد در این نشست گفت: ۴ هزار و ۸۹۰ متقاضی صدور پروانه املاک و خودرو داشتیم. اخیرا کلاس‌های آموزشی تشکیل شده و پروانه‌های تخصصی صادر میشود. پروانه تخصصی با پروانه کسب متفاوت است باید برای شروع کار پروانه تخصصی صادر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار