همزمان با ششمین روز از هفته دولت طرح ملی فیبر نوری شهری در قزوین با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید.

همزمان با ششمین روز از هفته دولت طرح ملی فیبر نوری شهر قزوین با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در مدرسه متفکران قزوین با ۸۷ میلیارد ریال به طول ۱۰ کیلومتر و با ۱۳۱ مشترک به بهره برداری رسید.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک روزه خود به استان قزوین و در حاشیه افتتاح طرح فیبر نوری شهر قزوین گفت: توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری اصلی‌ترین پروژه توسعه‌ای وزارت ارتباطات در سال جاری به شمار می‌رود.

زارع پور با تاکید بر تقویت زیر ساخت‌های ارتباطی در قزوین، افزود: توجه به زیرساخت‌های ارتباطی و توسعه فیبر نوری از شاخص‌ها و اولویت‌های این وزراتخانه است که با انجام آن مشکل اینترنت به صورت ریشه‌ای در کشور مرتفع خواهد شد.

وی اظهار کرد: تلاش ما این است که امکان اتصال از طریق فیبر نوری تا پایان دولت سیزدهم افزایش پیدا کند تا در نتیجه آن سرعت ارتباطات تلفه‌های همراه و ثابت افزایش پیدا کند.

به گفته وزیر ارتباطات، قزوین جز استان‌های پیشرو در این حوزه به شمار می‌رود و در صورت همراهی مدیریت شهری این پروژه در قزوین تا پایان سال به طور کامل به اتمام می‌رسد.

عیسی پور اضافه کرد: راه‌اندازی و توسعه فیبر نوری، تحولی بزرگی را در کشور و این استان بوجود خواهد آورد که به ایجاد اشتغال بیشتر و تحول در سبک زندگی منجر می‌شود.

وی سرعت دانلود در بستر فیبر نوری را ۹۳۷ مگابیت بر ثانیه دانست و گفت: تا پایان سال ۱۴۰۴ امکان فراهم شدن فیبر نوری در تمام شهر‌های کشور فراهم خواهد شد و این رویکرد می‌تواند زیر ساخت تحول کشور در آینده نزدیک را فراهم کند.

این مسئول اضافه کرد: درحال حاضر هزینه راه‌اندازی فیبر نوری بسیار کاهش پیدا کرده و حداقل چهار میلیون و حداکثر ۱۰ میلیون ریال و در عین حال نیز هزینه اینترنت ثابت یک سوم تا یک دوم هزینه تلفن همراه خواهد بود که بخشی از آن توسط دولت و بخش دیگر نیز توسط اپراتور‌ها تامین می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از این آیین از شرکت کنتور سازی ایران بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار