مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: با آغاز مرحله جدید طرح تشویقی کالابرگ، ۶۵ هزار خانوار در استان از این طرح بهره‌مند شده اند.

علی دهقانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: طرح تشویقی کالابرگ همزمان با کل کشور در استان آغاز شده و افرادی که جزو سه دهک اول جامعه هستند یا تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند، می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به نحوه بهره‌گیری از این طرح افزود: این خانوار‌ها اگر ۵۰ درصد یارانه را برای ۱۱ قلم اعلامی دولت از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهری و روستایی خرید کنند، در همان لحظه ۱۲۰ هزار تومان برای کارت اعتباری بانکی آن کد ملی افزوده می‌شود.

دهقانی اضافه کرد: ۱۱ قلم کالا شامل شیر، پنیر، ماست، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن نباتی، ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله در قالب این طرح عرضه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با بیان اینکه سه دهک اول جامعه شامل افرادی است که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی می‌گیرند، ادامه داد: زمانی که ۲۰۰ هزار تومان خود را برای این ۱۱ قلم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هزینه کنند، ۱۲۰ هزار تومان برای‌شان ثبت می‌شود که این رقم قابل تجمیع و انتقال به ماه دیگر نیست و باید خرید شود.

دهقانی گفت: همه خانوار‌های مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملّی اعتبار «شما» یا شماره‌گیری کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

وی، هدف از اجرای این طرح را مهار تورم، افزایش کمک به معیشت مردم و حمایت از تولید داخلی عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.