رئیس هیئت مدیره انجمن تولید و صادر کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دندانپزشکی گفت: ۲۵ نوع محصول دندان پزشکی در ایران تولید می شود.

مجید روحی، رئیس هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دندانپزشکی گفت: در حال حاضر دستگاه ها و تجهیزات دندان پزشکی که چندین سال کار تولید آن ها انجام شده است به ۲۵ کشور دنیا صادر می شوند.

او گفت: الان تخت های بیمارستانی با یک چهارم قیمت کشورهای اروپایی و با کیفیت خوب در کشور تولید شده و بازار ایران به طور کامل توسط تولید کنندگان داخلی تامین می شود. 

رئیس هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دندانپزشکی  بیان کرد: الان ایمپلنت های دندان با قیمت ۲۰۰ میلیون دلار در سال عرضه و تولید می شوند.

روحی اضافه کرد: تولید دستگاه دندان پزشکی در ایران سبب صرفه جویی ارزی و مانع از خروج ارز از کشور شده است.

او ادامه داد: تولیدات ایران مشتری هایی از کشورهای حاشیه خلیج فارس دارند که از کارخانه های ایران خرید می کنند. هدف اصلی، تامین بازار داخلی به طور کامل است و در مرحله بعد به فکر صادرات محصولات خود هستیم. 

او گفت: در حوزه تجهیزات دندان پزشکی نیاز کشور در زمینه پروتز های دندانی را فراهم و تولید می کنیم. برنامه ما این است که نیاز ۲۰ درصد از بازار کشور را تامین کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
خب صادر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
کالای ایرانی بدلیل ارزانی انرژی و مخصوصا دستمزد خیلی پایین نیروی کار، باید یکدهم مشابه خارجی قیمت داشته باشه. در غیر اینصورت یکجای کار میلنگه. میخواد تخت باشه یا خودرو.