موافقت با ساخت اتوبان جدید در گلستان

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان از موافقت با ساخت اتوبان جدید در استان از بندرگز تا آشخانه در استان خراسان شمالی خبر داد.

مهدی ملک امشب دوشنبه ۶ شهریور با حضور در گفتگوی ویژه خبری سیمای گلستان با بیان اینکه طرح ایجاد اتوبان جدید برای افزایش ظرفیت ترافیکی و حفاظت از جنگل گلستان از سال‌ها پیش در گلستان مطرح بود، گفت: در جلسه با وزیر راه و در جلسه امکان سنجی با ایجاد این اتوبان موافقت شده است و اکنون در مرحله انجام مطالعات تفضیلی قرار دارد.

او افزود: جزئیات بیشتر درباره مسیر و حریم این اتوبان و اعتبار مورد نیاز برای ساخت آن پس از پایان مطالعات تفضیلی اعلام خواهد شد.

ملک همچنین به طرح‌های هفته دولت در زمینه راه و شهرسازی در گلستان اشاره کرد و گفت: افتتاح ۱۱۷۱ واحد مسکونی و تعریض و ایمن سازی بالغ بر ۵۰ کیلومتر از راه‌های اصلی از مهمترین این طرح‌ها بوده است.

او افزود: در مجموع در دوران فعالیت دولت سیزدهم در دو سال اخیر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ارتقای کمی و کیفی جاده‌های استان هزینه کردیم.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان اقدامات این دستگاه در حوزه مسکن را نیز تشریح کرد و از تلاش برای دریافت ۲۰ هزار تسهیلات خودمالکی ساخت مسکن در دیدار با وزیر راه خبر داد.

ملک ادامه داد: در حوزه خودمالکی تاکنون ۱۸ هزار متقاضی داشتیم که مدارک و مستندات خود را در سامانه بارگذاری کردند و تا کنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ واحد نیز تسهیلات گرفتند.

او گفت: طبق برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی باید سالانه ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد در گلستان ساخته شود که اکنون ۴۱ هزار و ۶۰۰ واحد در استان در دست ساخت است.

ملک گفت: در بخش قانون جهش تولید مسکن تا کنون ۸۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی به نام سازمان ملی زمین و مسکن سند خورد و ۳۰۰ هکتار از اراضی محدوده شهر‌ها که قابلیت اتصال به بافت شهری را دارند شناسایی شدند و در حال مذاکره با صاحبان این زمین‌ها برای قرار گرفتن در طرح جهش تولید مسکن هستیم.

او همچنین از واجد شرایط بودن ۴ هزار و ۵۰۰ نفر برای دریافت زمین در قالب واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر خبر داد و افزود: همزمان با اعیاد قربان و غدیر ۳۰۰ فقره به این خانواده‌ها واگذاری شده و ۲۰۰ فقره زمین دیگر نیز همزمان با ولادت رسول اکرم (ص) واگذار می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت کارگروه املاک و مستغلات از سه ماه پیش در استان گفت: در این مدت بیش از ۱۲۰۰ بازدید از واحد مشاوران املاک داشتیم که ۱۳۶ واحد غیر مجاز شناسایی و پلمب شدند.

ملک افزود: این واحد‌ها بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شدند و بیش از ۶۰۰ میلیون تومان آن فقط مربوط به یک مشاور املاک در گرگان به دلیل حجم زیاد تخلفات بود.

او تاکید کرد: برای کاهش التهاب بازار با هیچ کسی تعارف نداریم.

منبع: صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار