رئیس اداره مراکز و خدمات گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: هتل‌ها بر اساس کیفیتی که دارند درجه بندی می‌شوند، درجه بندی هتل‌های یک و ۲ ستاره توسط کمیته درجه بندی استان صورت می‌گیرد.

خدیجه براهویی گفت: از آنجایی که در سیستان و بلوچستان گروه ارزیابی استاندارد سازی نداریم این کار کارشناسی هتل‌ها توسط استان معین کرمان انجام، بدین صورت که معیار‌های استاندارد سازی توسط کارشناسان بررسی و پس از آن گواهی کیفیت و نوع ستاره برای هتل‌ها تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه نوع ستاره برای هتل‌ها از درجه یک تا پنج بوده و نشان دهنده نوع و کیفیت خدمات ارئه شده در آنهاست، گفت: معیار تفاوت هتل‌های چهار ستاره تنها در کیفیت خدمات ارائه شده نیست، بلکه باید دارای اصالت و هویتی خاص نیز باشند که تامین آسایش و رفاه مشتریان هدف اصلی کارکنان هست در این راستا هتل استقلال زاهدان گواهی کیفیت خود را از مدیرکل نظارت و ارزیابی وزارتخانه گرفته است.

رئیس اداره مراکز و خدمات گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اگر هتل‌ها نواقصی از لحاظ استاندارد سازی داشته باشند بازه زمانی برای رفع آن مشخص می‌شود و پس از بازدید مجدد کارشناسان وزارتخانه گواهی کیفیت صادر خواهد شد.

وی با اشاره به خسارت سنگینی که به دلیل شیوع کرونا گریبان جامعه هتل‌داران شد، افزود: شیوع ویروس کرونا ضربه شدیدی به بدنه و صنعت گردشگری کشور و به تبع آن استان وارد کرد به گونه‌ای که در ۲سال گذشته شاهد پذیرش مسافر در هتل‌ها جز موارد اندک نبودیم، با این وجود برای انجام یکسری اقدامات در هتل استقلال متولیان امر درخواست استفاده از تسهیلات را داده اند.

برچسب ها: میراث فرهنگی ، هتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.