دبیر کل حزب الله لبنان در سالروز عملیات "فجر الجرود" گفت: تکفیری‌ها با اشغال لبنان می‌خواستند این کشور را به نقشه خلافت ادعایی داعش الحاق کنند.

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در یک سخنرانی به مناسبت سالروز پیروزی مقاومت و ارتش لبنان در عملیات "فجرالجرود" معروف به "آزادسازی دوم لبنان"، از آن به عنوان پیروزی بزرگ یاد کرد و این روز را تبریک گفت.

به گزارش المیادین، سید حسن نصرالله افزود: "قبل از آزادسازی دوم، گروه‌های تکفیری وارد مناطق وسیعی از عرسال و مانع از خروج مردم از سرزمین خود شده بودند و آنجا را به پایگاهی برای ارسال خودرو‌های بمب گذاری شده و گسترش نفوذشان در خاک لبنان تبدیل کردند.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: "گروه‌های تکفیری می‌خواستند با اشغال لبنان، این کشور را به نقشه "خلافت داعش" اضافه کنند."

وی تأکید کرد: ما نباید کسانی را که به عنوان نماینده گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی به جرود عرسال رفتند، با تکفیری‌ها کنفرانس مطبوعاتی گذاشتند و از آن‌ها حمایت کردند، فراموش کنیم.کسانی که مدعی حاکمیت کشور هستند، از گروه‌های تکفیری که سرزمین‌های لبنان را اشغال و به لبنانی‌ها حمله کردند و افسران و سربازان ارتش لبنان را کشتند، حمایت کردند.

آغاز حفاری نفتی و گازی به عنوان آزادسازی سوم است

سید حسن نصرالله همچنین گفت: پیکار در زنجیره شرقی تصمیمی انسان دوستانه، میهنی، مذهبی و مردمی بود و ساکنان مختلف منطقه که در معرض خطر گروه‌های تکفیری قرار داشتند، با آن موافق بودند. به روح شهدا و خانواده هایشان و مجروحان و رزمندگان مقاومت که سال‌ها در شرایط سخت جنگیدند ادای احترام می‌کنیم. حضور گسترده رزمندگان و مبارزان مقاومت برای دفاع از لبنان و مردم آن در نبرد سرنوشت‌ساز ۲۰۱۷ را ستایش می‌کنم. اولین آزاد سازی و پیروزی در جنگ تموز و دومین آزادسازی در جرود بقاع و همچنین آغاز حفاری نفتی و گازی به عنوان سومین آزادسازی، نتیجه معادله "ارتش، مردم و مقاومت" بوده است. امروز به یاد می‌آوریم که پیروزی در جرود بقاع یکی از تجربه‌های مرتبط با گزینه‌های شکست خورده و بازنده آن گروه از تیم سیاسی لبنان است که در خدمت سفارت آمریکا هستند.

مقاومت در کرانه باختری صرفا برآمده از اراده فلسطینی هاست

او با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد که اسرائیلی‌ها دیگر از اشتباهات خود درس نمی‌گیرند، زیرا همان اشتباهات مهلکی را که قبلا مرتکب شدند، تکرار می‌کنند، افزود: دشمن اسرائیلی وقتی با تشدید مقاومت در کرانه باختری مواجه شد، به اتهام زنی علیه ایران پرداخت و سعی کرد که بگوید آنچه در آنجا رخ می‌دهد نقشه ایران است و فلسطینیان ابزار ایران هستند، که این احمق فرض کردن جهان و منطقه است. مقاومت در کرانه باختری صرفا برآمده از اراده فلسطینی هاست و مردم فلسطین از ۷۵ سال پیش یعنی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اشغالگران می‌جنگند. صهیونیست‌ها می‌خواهند این واقعیت را انکار کنند که ملت فلسطینی وجود دارد که حق حیات، زندگی با کرامت و با عزت و سرزمین و مقدسات خود را دارند. نبرد در کرانه باختری اراده مردم فلسطین است. بله جمهوری اسلامی از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کند، اما پروژه مقاومت یک پروژه فلسطینی است. 

تهدید به ترور نتواست مقاومت را متزلزل کند

دبیر کل حزب الله لبنان در مورد تهدیدهای پوشالی اخیر رژیم صهیونیستی نیز گفت: دشمن اسرائیلی سعی کرد اینگونه القا کند که هر که در لبنان با آن مقابله می‌کند، دنباله‌روی ایران است، اما این دشمن نمی‌بیند که اینجا مردم و اراده‌ای ملی وجود دارد که از تحقیر شدن، پذیرش اشغالگری و زندگی تحت سلطه اشغالگران امتناع می‌کنند. تهدید به ترور چیز جدیدی نیست و در تمام مدت نزاع با دشمن اسرائیلی ترور وجود داشته است، اما آیا این ترور‌ها توانست مقاومت را متزلزل کند یا برای حضور بیشتر در میدان‌ها و نبرد‌ها بر آن فشار آورد؟ نه تهدید و نه ترور، عملیات مقاومت را متوقف نخواهد، بلکه بر سرسختی، عزم، اراده و قدرت آن می‌افزاید. دشمن باید بپذیرد که موجودیت آن در تنگنا قرار دارد و هر قدر هم که سران آن تشکیل جلسه دهند و یا با همه صاحب نظران دنیا مشورت کنند، نخواهند توانست خود را از این مخمصه آزاد کنند. تنها راه حل دشمن این است که فلسطین را به مردم و صاحبان آن بسپارد، که در غیر این صورت جنگ نسل به نسل ادامه خواهد داشت. هرگونه انجام عملیات ترور در خاک لبنان علیه شهروند لبنانی، فلسطینی، ایرانی، سوری یا هر وابسته دیگری، با واکنش شدیدی مواجه خواهد شد و قابل تحمل نیست و اجازه نمی‌دهیم لبنان به صحنه ترور تبدیل شود.

جنگ علیه سوریه را آمریکایی‌ها به راه انداختند

اجازه نمی‌دهیم قواعد درگیری که از سال ۲۰۰۶ برقرار شده، تغییر کند و اسرائیلی‌ها باید این را به خوبی درک کنند. ما باید رنج زندانیان و اسرای سیاسی فلسطینی در بحرین را که برخی از آن‌ها دست به اعتصاب غذا زده اند، برجسته کنیم. رهبر واقعی جنگ علیه سوریه از روز اول، آمریکایی‌ها بوده اند و این را خود آمریکایی‌ها و کشور‌های عربی اعتراف کرده اند.تمام تکفیری‌هایی که با ادعای جنگ تحت لوای اسلام به سوریه آمدند، صرفا ابزار احمقانه پروژه آمریکا بودند. شرق فرات در سوریه منطقه‌ای است که آمریکایی‌ها آن را اشغال کرده‌اند و جنگ در آنجا به معنای درگیری منطقه‌ای است و ممکن است به یک درگیری بین‌المللی تبدیل شود. اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند که خودشان در شرق فرات وارد جنگ شوند، اهلا وسهلا، استقبال می‌کنیم و این همان نبرد واقعی است که همه معادلات را تغییر خواهد داد.

راه امام موسی صدر را ادامه می‌دهیم

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: شورای امنیت سازمان ملل متحد تجاوزات رژیم اسرائیل علیه لبنان را نادیده می‌گیرد. مردم جنوب لبنان اجازه نخواهند داد که تصمیم برای تمدید ماموریت یونیفل به شکل فعلی و بدون اعمال اصلاحیه درخواستی دولت لبنان به تصویب برسد. ما ضعیف نیستیم، بلکه تعیین کننده هستیم، از این رو از گفتگو نمی‌ترسیم و برای آن آماده ایم، اما برای گفتگو التماس کسی را نمی‌کنیم. آن‌ها می‌گویند رئیس جمهوری می‌خواهند که با حزب الله مقابله کند نه آنکه دولتی برای حل مشکلات مردم شکل دهد و این به وضوح نشان می‌دهد که در خدمت چه پروژه‌ای هستند. آن‌ها در خدمت "اسرائیل" هستند. من نه به دنبال ایجاد جنگ روانی علیه لبنانی‌ها هستم و نه آن‌ها را می‌ترسانم، بلکه حقایقی را به آن‌ها می‌گویم. برخی بر این باورند که رویا‌های آن‌ها فقط بر روی خرابه‌های لبنان و اسکلت مردم آن محقق می‌شود. ما راه امام موسی صدر را در مقاومت و دفاع از آرمان فلسطین و اتحاد لبنان ادامه می‌دهیم. ما با برادران خود در جنبش امل که از ابتدا نبود امام موسی صدر را تحمل کرده اند، اعلام همبستگی می‌کنیم. امروز شاهد حضور فلسطین و بیت المقدس در راهپیمایی زیارت اربعین، کنگره حسینی و مسیر‌های این پیاده روی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
جنگ علیه عراق را آمریکایی‌ها به راه انداختند.
جنگ علیه لیبی را آمریکایی‌ها به راه انداختند.
جنگ علیه سوریه را آمریکایی‌ها به راه انداختند.
جنگ علیه یمن را آمریکایی‌ها به راه انداختند.
جنگ علیه اوکراین را آمریکایی‌ها به راه انداختند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
جنگ علیه عراق را آمریکایی‌ها به راه انداختند.
جنگ علیه لیبی را آمریکایی‌ها به راه انداختند.
جنگ علیه سوریه را آمریکایی‌ها به راه انداختند.
جنگ علیه یمن را آمریکایی‌ها به راه انداختند.
جنگ علیه اوکراین را آمریکایی‌ها به راه انداختند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
فقط یک درصد داعشیا انتحاری اند و بقیه عین سگ از مردن میترسن
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۸:۲۶ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
رفتارهای آمریکا جنایتکار در عراق، سوریه و منطقه موجب تقویت داعش می‌شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
وهابی واجب المعدوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
تلاش آمریکا برای انتقال تروریست‌های تابع ترکیه به جنوب سوریه
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۲:۰۲ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
فرار داعشی‌ها از زندانی در شمال سوریه 100 درصد فقط با هماهنگی اعضای کنگره آمریکا بوده است
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۱:۳۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
آمریکا برای امنیت جهان همچنان خطرناک است.
داعش برای امنیت جهان همچنان خطرناک است.
هزاران یمنی با سلاح‌های آمریکایی و انگلیسی کشته شدند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۱:۳۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲
اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و امارات و ترکیه و اسرائیل و عربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۱:۳۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲
شرم آور و تاسف بار است که رژیم صهیونیستی جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و به رهبری آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق و منطقه همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۱:۳۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
داعش نیروی زمینی ارتش آمریکا از سال 2011 تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
آخرین اخبار