وزیر صمت گفت: شارژر‌های خیابانی برای مواقع اضطراری هستند و علاوه بر آن، امکان شارژ خانگی خودروهای برقی نیز فراهم شده است.

عباس علی‌آبادی وزیر صمت گفت:  خوشبختانه وعده خودرو شارژی عملی شد. امروز هم ۱۵ ایستگاه شارژ خودرو برقی افتتاح شد، شارژرهای خیابانی برای مواقع اضطراری هستند و علاوه بر آن، امکان شارژ خانگی نیز فراهم شده است.

وزیر صمت گفت: نصب شارژرها در روستاها نیز به خاطر وجود برق امکانپذیر شده است و مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.

علی آبادی با اشاره به اینکه خودروهای برقی به شدت اقتصادی هستند، گفت: این خودروها برای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش به ۱۵ کیلووات ساعت برق نیاز دارند، ضمن اینکه آلودگی تولید نمی کنند و امروز این خودروها در دنیا به خاطر استفاده از خودروهای لیتیمی به سرعت در حال توسعه هستند.

او گفت: استفاده از خودروهای برقی تا ۱۰ سال با این وضعیت ادامه دارد، اما محدودیت اصلی کمبود منابع لیتیم و سدیم در جهان است که جزو فلزات محدود هستند.

وزیر صمت گفت: از برق خورشیدی، بادی و تجدیدپذیر می توان هیدروژن درست و به عنوان ذخیره کننده برق استفاده کرد، امروز خودروها به صورت کامل هیدروژنی نیستند بلکه خودروهای هیبریدی در حال تولید است.

علی‌آبادی با بیان اینکه امروز شهر تهران به نهضت خودروهای برقی نیاز دارد، گفت: پیش از این به شهرداری تهران پیشنهاد داده بودیم، اما اهتمام لازم وجود نداشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
روح اله محمدی
۰۷:۵۴ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
شتر در خواب بیند پنبه دانه .چرا چنبره زدید روی خودرو ؟ ما یا خودرو بی کیفیت داخلی با قطعات چینی باید بخریم یا ماشینهای بنجل چینیبا قیمتهای گزاف چرا فکر میکنید مردم هیچی متوجه نیستن؟
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۲:۰۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
اگر امکان داشته باشه باطری ها در حجمی طراحی شوند که مثل باطریهای موتور در جایگاههای شارژ ، تعویض شوند و مدت زمان فقط برای تعویض باشد. اگر حجم و کارایی باطری ها مناسب باشد مثل تایر ماشین میتواند زاپاس هم داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
این طور که مشخصه وزیر صنعت جدید قدمهای برداشته افرین امیدواریم همه روند پیش بره تا الودگی شهرها کم بشه خودش در الودگی بسیار تاثیر گذاره
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۸:۲۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
هنوزاتوبوس ۲طبقه برقی توخیابان ندیدم.
آخرین اخبار