مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از بهره‌برداری ۳ ایستگاه تقویت فشار گاز جدید و اجرای ۱۱۵۲ کیلومتر خط لوله فشار قوی گاز در دولت سیزدهم خبر داد.

غلامعباس حسینی گفت: ایستگاه‌های تقویت فشار گاز خیرگو ۸، ارسنجان ۸، اصفهان ۱۰ و معادل ۱۰ واحد کمپرسوری، از جمله تأسیساتی هستند که از آغاز دولت سیزدهم در راستای رفع ناترازی گاز به بهره‌برداری رسید و برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌برداری از ۵ ایستگاه آرادان، نورآباد ۱۰، دوراهان ۱۰، خورموج ۶ و آب پخش ۶ نیز در حال انجام است.

او گفت: شرکت انتقال گاز ایران هم اکنون با ۹۱ ایستگاه تقویت فشار گاز و ۳۸ هزار و ۸۹۹ کیلومتر خط لوله فشار قوی گاز، وظیفه انتقال گاز تولیدی برای مصارف خانگی، صنعتی و نیروگاهی را بر عهده دارد.

حسینی گفت: در دو سال گذشته با وجود محدودیت‌های بین‌المللی، با تکیه بر توان کارکنان این شرکت و بهره‌مندی از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان، موفق شدیم تعمیرات اساسی ۸۱ دستگاه توربین در سطوح مختلف تعمیراتی و نیز تعمیرات اساسی بیش از ۳۷۰ انجین (Engine)، توربین وکمپرسور در ناوگان شرکت انتقال گاز را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: با هدف چابک‌سازی دولت، استفاده از ظرفیت شرکت‌های توانمند داخلی، بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌ها، برون‌سپاری ۷ تأسیسات تقویت فشار گاز (سمنان، اهواز، حسینیه، بیدبلند، کوهدشت، دیلم و صفاشهر ۴) نیز انجام شده است.

او به تعمیرات گسترده خطوط لوله سوم، چهارم و ششم سراسری بر اساس گزارش پیگرانی هوشمند در راستای پایداری شبکه و کاهش ریسک بهره‌برداری اشاره کرد و اظهار داشت: انجام تعمیرات گسترده خط لوله سرخس- نکا در محدوده مناطق ۴ و ۹ عملیات انتقال گاز، انجام تعمیرات خط لوله صادراتی در محدوده منطقه ۳ عملیات انتقال گاز و ایجاد رابط در خط لوله اهر برای افزایش پایداری و تاب‌آوری شبکه در محدوده شمال غرب، ازجمله مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده به منظور بهبود انتقال پایدار گاز بوده است.

حسینی گفت: در راستای پایداری انتقال گاز، بازرسی خطوط به صورت برنامه‌ای از جمله پیگرانی هوشمند، تمیزکننده نشت‌یابی و تعویض پوشش در دو سال گذشته به صورت منظم انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار