بیش از ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی گفت: برای ایجاد بیش از ۹ هزار فرصت شغلی، ۶ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

عرب مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۹ هزار و ۳۸۶ فرصت شغلی با تخصیص ۶ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان ایجاد شده است.

او افزود: پارسال ۵۰ درصد تسهیلات اشتغال برای مددجویان و ۵۰ درصد برای دهک‌های پایین یک تا پنج جامعه بود، ولی امسال دهک شش و هفت را هم شامل می‌شود.

عرب اظهار کرد: یکی از نیاز‌های مهم در حوزه اشتغال آموزش بوده که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۱ هزار و ۳۷۲ نفر از مددجویان استان برای ورود به بازار کار آموزش دیده اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: همچنین در ۲ سال گذشته ۱۱ هزار مترمربع فرش دستباف به همت مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی تولید شده است.

او ادامه داد: هم اکنون ۲۰ هزار دانش آموز و دانشجو در استان تحت پوشش بوده و کمک هزینه تحصیلی با آن‌ها تعلق می‌گیرد.

عرب بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم سه هزار و ۹۶۰ سری جهیزیه با اعتبار ۸۲۰ میلیارد ریال در استان توزیع شده است و هم اکنون نوبت برای جهیزیه در استان برای زوج‌های تحت پوشش امداد نداریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم ۲۱ هزار و ۴۸۶ قلم لوازم ضروری در بین مددجویان و نیازمندان استان توزیع شده است، گفت: اعتبار این اقلام ۵۷۰ میلیارد ریال بوده است.

او گفت: هم اکنون ۳۹ هزار و ۸۴۲ خانوار تحت حمایت ماهانه ۴۲۹ میلیارد ریال به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

عرب تصریح کرد: ۲ هزار و ۸۶۹ خانوار آمار مستمری بگیر کمیته امداد استان در ۲ ساله دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه ۲ سال قبل از آن کاهش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی گفت: جشن خودکفایی این مددجویان تا آبان با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌های کاری کمیته امداد، صندوق قرض الحسنه امداد است، عنوان کرد: از ابتدای دولت بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در بخش‌های مختلف به ۲۰ هزار نفر از خانواده‌ها پرداخت شده است.

عرب به همکاری ۴۷ وکیل نیکوکار با این نهاد اشاره کرد و افزود: در ۲ سال گذشته ۲۷۰ مددجو از خدمات حقوقی امداد بهره‌مند و ۳۱۴ اقدام حقوقی برای آن‌ها انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی با اشاره به روش‌های پرداخت نوین کمیته امداد در حوزه صدقات، گفت: در دولت سیزدهم تأکید بر توسعه روش‌های الکترونیکی (QR کد، کد ussd، اینترنتی) در جذب منابع بوده و تأمین بیش از ۷۴ درصد منابع نقدی از این طریق بوده است.

او اظهار کرد: علاوه بر این توسعه شورا‌های زکات روستایی با محوریت معتمدان روستا به تعداد ۳۷۲ شورا در زمینه فرهنگ سازی و جذب زکات از دیگر فعالیت‌های این نهاد برای توسعه مشارکت‌های مردمی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.