سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن اعلام بازدید هیأت فنی از ایستگاه آبسنجی دهراود گفت میزان آب ورودی به سد کجکی برآوردی انجام شود تا حقابه ایران داده شود.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در یک نشست خبری در مورد حقابه هیرمند گفت: بازدید هیأت فنی از ایستگاه آبسنجی دهراود صورت گرفته است و بر مبنای معاهده ۱۳۵۱ این بازدید صورت گرفته است که این اقدامات را توأم با حسن نیت از مقامات دولت سرپرستی افغانستان می‌دانیم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت باید میزان آب ورودی به سد کجکی برآوردی انجام شود تا حقابه ایران داده شود.

کنعانی در مورد اقدامات ایران برای مبارزه با تروریسم گفت: در موضوع تأمین امنیت هم برای ایران و هم کمک به تأمین امنیت در منطقه، ایران یک طرف مؤثر و تعیین کننده است.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه ایران و دولت در حوزه تأمین امنیت ملی به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد، افزود: در موضوع مبارزه با داعش، ایران یک شریک برای کشورهای منطقه بوده و ایران همچنان به تلاش‌های مؤثر برای مبارزه با گروه‌های تکفیری و داعشی ادامه خواهد داد.

وی همچنین گفت: اقدامات جدید آمریکا در گسیل نیروهای جدید به منطقه با همگرایی در منطقه همخوانی ندارد و تحریک آمیز است. حضور آنان در منطقه هیچ‌گاه امنیت آفرین نبوده است.

پیش از این نیز ناصر کنعانی گفته بود ارزیابی حقابه جمهوری اسلامی ایران مبتنی است بر میزان آب طبیعتا این‌گونه بازدیدها براساس معاهده باید به طور مستمر به فواصل منظم ماهانه صورت بگیرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۳:۵۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
میشه حرفهای سخنگو رو به فارسی قابل فهم ترجمه کنید ببینیم چی داره میگه؟ «میزان آب ورودی به سد کجکی برآوردی انجام شود» یعنی چی؟ یعنی درباره اش برآورد انجام بشه یا یعنی آب به صورت برآوردی وارد سد بشه و حق ایران اصلا وارد سد نشه؟ سخنگویی که عاجر از درست سخن گفتنه.
آخرین اخبار