رئیس موزه‌ای در لندن آمار اولیه مصنوعات ربوده شده را حدود ۲ هزار قلم عنوان کرد.

«جورج آزبورن» رئیس هیئت امنای موزه بریتانیا در لندن، برآورد کرد که حدود ۲ هزار اثر تاریخی از این موزه بروده شده باشد.

به گزارش آرتی، این موسسه مستقر در لندن اوایل ماه جاری هم اعلام کرده بود که مجموعه‌ای از جواهرات متعلق به قرن پانزدهم قبل از میلاد تا دهه ۱۸۰۰ از انبار‌ها ناپدید شد، گفته می‌شود این اقلام در انبار برای اهداف آکادمیک و تحقیقاتی نگهداری می‌شد.

جورج آزبورن در مصاحبه با یک خبرگزاری انگلیسی گفت: «من حدود ۲ هزار قلم تخمین می‌زنم، اما این ارقام موقتی است. برخی از اقلام را پیدا کردیم، اما به هرحال این یک لکه ننگ در تاریخ ماست. شهرت موزه که گنجینه‌هایی مانند مجسمه‌های مرمری نمادین پارتنون یونان را در خود جای داده است، آسیب دیده است.»

البته این مقام این را اعلام کرد: «اشیایی که روبوده شدند اقلام کوچک جواهرات، جواهرات و تکه‌های طلا هستند و در میانشان اقلامی که در معرض دید عموم قرار دارند نیست. موزه اقداماتی را برای بهبود امنیت انجام داده است و کارکنان هم بر روی پاکسازی آشفتگی به وجود آمده و فهرست‌نویسی آثار باستانی گم شده تمرکز کرده‌اند.»

این موزه که یکی از بزرگترین جاذبه‌های توریستی پایتخت انگلیس است، بیشتر به خاطر مجموعه‌هایی از جمله سنگ روزتا و مرمر‌های پارتنون شهرت دارد. موزه گفته در حال همکاری با دلالان و مجموعه‌داران اشیای قدیمی برای بازگرداندن آن‌ها به موزه است.

روز جمعه هفته گذشته، «هارتویگ فیشر» مدیر این موزه، از سمت خود استعفا داد و اعتراف کرد که اقدامات کافی برای جلوگیری از سرقت انجام نشده است. مدیریت موزه دزدی اشیای تاریخی را به کارکنان این موزه نسبت داده است، اما تحقیقات در این مورد ادامه دارد. با این حال هنوز کسی بازداشت نشده، اما از یک نفر بازجویی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار