نیروگاه شهید سلیمی نکا حدود ۳ میلیارد و ۸۴۹ میلیون و ۱۸۷ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

نوراله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: نیروگاه شهید سلیمی نکا از ابتدای امسال تا پایان مرداد حدود سه میلیارد و ۸۴۹ میلیون و ۱۸۷ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

او افزود: در شرایط سخت مرداد ماه امسال و با توجه به چالش‌ها و محدودیت‌ها بویژه کاهش سطح آب دریا، بیش از ۹۱۴ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۶۵۰ کیلووات ساعت انرژی خالص در واحد‌های بخاری و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

ادبی فیروزجائی با بیان اینکه در پنج ماه گذشته ۷۶.۵ درصد انرژی تولیدی در واحد‌های بخار و ۲۳.۵ درصد در بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد، گفت: در این مدت بیش از ۳۸ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

او با ابراز ناخرسندی از شدت مصرف انرژی کشور در مقایسه با شاخص مصارف سایر کشورها، بر لزوم اقدام اساسی برای فرهنگ سازی در این زمینه تأکید کرد و افزود: در صورت استفاده بهینه از انرژی برق، توان و ظرفیت موجود تولید برق کشور در مقایسه با الگوی مصرف جهانی، معادل نیاز ۱۰ برابر جمعیت فعلی ما است در صورتی که ما همچنان شاهد ناترازی تولید و مصرف هستیم.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ۴ واحد بخار ۴۴۰ مگاواتی، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.