رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از ورود هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی بروز و پیشرفته همزمان با دولت سیزدهم به این استان خبر داد.

دکتر ارسلان خالدی فر با تشریح فعالیت‌ها و دستاورد‌های حوزه سلامت استان در دولت سیزدهم گفت: با تلاش‌های کادر بهداشت و درمان در همه دوران بویژه در پاندمی کووید۱۹، تهیه واکسن و ارائه خدمات در دورترین مناطق استان برای مقابله با بیماری‌ها همچون کرونا در دولت سیزدهم تحقق یافت.

وی از ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی طی دولت سیزدهم در این استان خبر داد و گفت: طی دو سال اخیر موافقت اصولی جهت احداث بیمارستان هزار تخت خوابی در منطقه رحمتیه شهرکرد اخذ شده است.

وی از ورود تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای به این استان گفت و افزود: افزایش تعداد دستگاه‌های MRI در این استان از یک به ۶ عدد، دستگاه سی تی انژیو گرافی فوق پیشرفته ۲۵۶ اسلایس، دستگاه رادیوتراپی جهت اشعه درمانی و بیماران سرطانی و لیزیک چشم پزشکی تنها بخشی از تجهیزات گران قیمت و پیشرفته‌ای ست که در دولت سیزدهم به چرخه درمان استان وارد شد.


بیشتر بخوانید


دکتر خالدی فر ادامه داد: هم اکنون بیش از ۱۵۰ پروژه بهداشتی، درمانی و عمرانی جهت توسعه خدمات حوزه سلامت استان در دست اجراست که با تامین منابع و اعتبارات مالی اجرای آن‌ها تسریع می‌شود.

وی، راه اندازی بخش پیوند کبد غرب کشور، افزایش جذب پزشکان عمومی و متخصص را از دیگر دستاورد‌های دولت سیزدهم بیان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.