تولید بیش از ۱۷ میلیون مگاوات ساعت برق در نیروگاه رامین اهواز

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز تولید ۱۷ میلیون مگاوات ساعت انرژی برق را از جمله مهم‌ترین دستاورد‌های این نیروگاه در دولت سیزدهم عنوان کرد.

محسن حافظی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ١٧ میلیون و ۴٣٧ هزار مگاوات ساعت برق در نیروگاه رامین اهواز تولید شده است.

او با اشاره به نقش حیاتی این نیروگاه در شبکه سراسری برق کشور، افزود: تکیه بر دانش و تجربه ارزشمند کارکنان و رفع چالش‌های فنی نیروگاه جهت تقویت سطح تولید این انرژی در ۲ سال اخیر مهم‌ترین رویکرد ما بوده و توانسته‌ایم از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴ واحد نیروگاه با مجموع ظرفیت هزار و ۲۴۰ مگاوات ساعت را مورد تعمیرات اساسی قرار داده و با موفقیت به شبکه سراسری برق کشور متصل کنیم.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز  اجرای ۴۰ عملیات فنی و تعمیراتی جهت رفع محدودیت‌های تولیدی را از دیگر کار‌های شاخص این نیروگاه برشمرد و ادامه داد: از زمان شروع به کار دولت سیزدهم ۱۴ هزار قطعه در این نیروگاه ساخته و تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ قطعه نیز مورد بازسازی قرار گرفته است.

آقای حافظی می‌گوید: مجموع قطعاتی که مورد ساخت و بازسازی قرار داده شدند بیش از ۲۰ هزار قطعه بوده که این اقدام ضمن گذر از تحریم‌های بین‌المللی، خودکفایی ملی و کاهش هزینه تامین از بازار‌های خارجی و داخلی، موجب تسریع در اجرای عملیات‌های فنی و تعمیرات واحد‌های تولیدی و تقویت سطح تولید این نیروگاه شد.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تولید برق مورد نیاز مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار