مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز تولید ۱۷ میلیون مگاوات ساعت انرژی برق را از جمله مهم‌ترین دستاورد‌های این نیروگاه در دولت سیزدهم عنوان کرد.

محسن حافظی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ١٧ میلیون و ۴٣٧ هزار مگاوات ساعت برق در نیروگاه رامین اهواز تولید شده است.

او با اشاره به نقش حیاتی این نیروگاه در شبکه سراسری برق کشور، افزود: تکیه بر دانش و تجربه ارزشمند کارکنان و رفع چالش‌های فنی نیروگاه جهت تقویت سطح تولید این انرژی در ۲ سال اخیر مهم‌ترین رویکرد ما بوده و توانسته‌ایم از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴ واحد نیروگاه با مجموع ظرفیت هزار و ۲۴۰ مگاوات ساعت را مورد تعمیرات اساسی قرار داده و با موفقیت به شبکه سراسری برق کشور متصل کنیم.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز  اجرای ۴۰ عملیات فنی و تعمیراتی جهت رفع محدودیت‌های تولیدی را از دیگر کار‌های شاخص این نیروگاه برشمرد و ادامه داد: از زمان شروع به کار دولت سیزدهم ۱۴ هزار قطعه در این نیروگاه ساخته و تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ قطعه نیز مورد بازسازی قرار گرفته است.

آقای حافظی می‌گوید: مجموع قطعاتی که مورد ساخت و بازسازی قرار داده شدند بیش از ۲۰ هزار قطعه بوده که این اقدام ضمن گذر از تحریم‌های بین‌المللی، خودکفایی ملی و کاهش هزینه تامین از بازار‌های خارجی و داخلی، موجب تسریع در اجرای عملیات‌های فنی و تعمیرات واحد‌های تولیدی و تقویت سطح تولید این نیروگاه شد.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تولید برق مورد نیاز مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.