رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: آمار ۵۶ درصدی اجرای طرح کاداستر در استان اصفهان نشان دهنده همراهی و مشارکت مردم از این طرح است.

رییس کل دادگستری استان اصفهان در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی در دادگستری استان اصفهان با اشاره ثبت بیش از ۵۶ درصد از اراضی کشاورزی استان در قالب طرح کاداستر گفت: در سال گذشته آمار ثبت اراضی کشاورزی در استان اصفهان حدود ۲۰ درصد بود که با تلاش مسئولان و همکاری مالکان زمین‌های کشاورزی، این آمار امسال به ۵۶ درصد رسیده، اما همچنان با آمار مطلوب، فاصله وجود دارد.


حجت الاسلام و المسلمین اسداله جعفری از کشاورزان خواست: نسبت به ثبت زمین‌های کشاورزی خود اقدام کنند تا با تثبیت مالکیت آن‌ها و بهرمندی از مزایای بسیاری که در این کار وجود دارد از تشکیل پرونده‌های مربوط به دعاوی ملکی تا حدود زیادی جلوگیری شود.


او بر لزوم اجرای سریع، درست و کامل آزادسازی‌های حریم و بستر زاینده رود تاکید کرد و گفت: رفع تصرف از حریم و بستر زاینده رود و دیگر منابع ملی باید با سرعت و به طور کامل، دقیق و در تمام نقاط استان انجام شود و هیچ مانع و دلیلی در عدم اجرای آن پذیرفتنی نیست.


حجت الاسلام و المسلمین جعفری با بیان اینکه در اجرای قانون همه یکسان هستند، تصریح کرد: در برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع ملی و ساخت و ساز‌های غیر‌مجاز، بدون تبعیض عمل خواهد شد و همه افراد از نظر قانون برابر هستند.


رییس شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان از مردم خواست پیش از اینکه اقدام به خرید یا سرمایه‌گذاری جهت ساخت و ساز در اراضی غیرمسکونی کنند با استعلام از نهاد‌های ذیربط همچون سازمان منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، جهادکشاورزی، شهرداری‌ها و ... از مجاز بودن ساخت‌وساز اطمینان حاصل کرده تا از اتلاف سرمایه‌هایشان جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.