رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شوش گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره ۹ خودروی وانت حامل ۱۳ تن چوب قاچاق را در این شهرستان توقیف کردند.

هادی دوستی می‌گوید: این محموله‌ها، چوب درختان آکالیپتوس بود که بدون مجوز حمل در ۹ دستگاه نیسان وانت بارگیری شده بودند.

او با بیان اینکه متخلفان قصد داشتند محموله را از طریق شوش به یکی از شهر‌های اطراف منتقل کنند، ادامه داد: ماموران یگان حفاظت این اداره ضمن توقفی این خودرو‌ها و هدایت آن‌ها به پارکینگ اداره، رانندگان آن‌ها را نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان معرفی کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شوش گفت: علاوه بر اینکه جابجایی هرگونه محموله چوب نیازمند اخذ مجوز است، قطع درختان بید و چنار که در منابع ملی رشد کرده‌اند نیز جرم به حساب می‌آید و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

آقای دوستی  با بیان اینکه قاچاق چوب براساس قانون جرم محسوب و با متهمان در این حوزه به طور جدی برخورد می‌شود، افزود: در برخورد با سودجویان که با قطع غیرمجاز درختان جنگلی در عرصه‌های منابع طبیعی اقدام به تخریب می‌کنند، تعارف نداشته و با آن‌ها قاطعانه برخورد خواهد شد.

او  از مردم و دوستداران طبیعت خواست درصورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب، مراتب را با شماره ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.