همزمان با هفته دولت، پنج هزار و ۱۵۵ واحد مسکونی در استان اصفهان به بهره برداری رسید.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به افتتاح بیش از ۱۰۱ هزار واحد مسکن در سراسر کشور، از طریق ویدئو کنفرانس گفت: افتتاح چهارهزار واحد مسکونی روستایی در ۲۸ شهر و ۳۹۰ واحد باقیمانده مسکن مهر در شهر آران از جمله این طرح هاست.


علیرضا قاری قرآن افزود: همچنین ۷۶۵ واحد مسکونی در ۱۰ شهر استان اصفهان در قالب طرح بازآفرینی و خود مالک به بهره برداری رسید.


او گفت: ۶۳۱ قطعه زمین انفرادی و گروهی هم به طور رایگان در قالب اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ۱۳ شهر تحویل سرپرستان خانوار مشمول شد.


قاری قرآن با بیان اینکه هم اکنون سه هزارو ۶۰۰ خانواده دارای فرزند سوم به بعد از آبان سال ۱۴۰۰ تاکنون در استان اصفهان حائز دریافت زمین یا واحد مسکونی رایگان هستند افزود: هزارو ۱۰۰ خانواده این طرح حمایتی را دریافت کرده اند.


مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: سرپرستان خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم و بیشتر می‌شوند می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح نهضت ملی مسکن به نشانی https://saman.mrud.ir/، با توجه به محل سکونت، متقاضی دریافت زمین یا واحد مسکونی رایگان شوند.


استاندار اصفهان هم در آیین افتتاح طرح‌های مسکونی استان اصفهان در هفته دولت گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، در شهرستان‌های مختلف، زمین‌های لازم برای الحاق به محدوده‌ها برنامه ریزی و مصوب شده است و روند اجرا سرعت خوبی دارد.


سید رضا مرتضوی افزود: تأمین مسکن برای گروه‌های محروم استان اصفهان با شرایط ویژه تری در طرح نهضت ملی مسکن دیده شده است.


مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از بیش از ۴۴۰ هزار نفر ثبت نام کننده برای بهره مندی از مزایای طرح نهضت ملی مسکن، افزون بر ۱۴۸ هزار نفر حائز شرایط و ۱۲۱ هزار متقاضی تأیید نهایی شده اند.
قاری قرآن افزود: ۳۲ هزار و ۴۰۰ متقاضی در استان اصفهان تخصیص طرح شده اند.


در طرح نهضت ملی مسکن براساس برنامه استان اصفهان برای چهار سال، ساخت ۲۰۳ هزار و ۹۶۸ واحد شهری و ۴۰ هزار واحد روستایی پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.