انس حقانی در واکنش به اظهارات اخیر سفیر بریتانیا در پاکستان گفت رسانه‌ها و مقامات حکومتی غرب با پخش شایعات مردم شان را از حقایق افغانستان دور نگهداشته‌اند.

انس حقانی، از اعضای ارشد طالبان مستقل بودن «شبکه حقانی» از طالبان را تکذیب کرد.

وی در واکنش به سخنان اخیر دیپلمات بریتانیایی که شبکه حقانی را از طالبان تفکیک کرده گفت: چیزی به نام «شبکه» وجود ندارد بلکه در افغانستان «یک نظام و یک رئیس » وجود دارد.

پس از اظهارات سفیر بریتانیا برای پاکستان مبنی بر اینکه گروه‌های هراس‌افگن و تحریک طالبان پاکستانی در افغانستان فعالیت دارند، انس حقانی، عضو ارشد طالبان می‌گوید: رسانه‌ها و مقامات حکومتی غرب با پخش شایعات مردم شان را از حقایق افغانستان دور نگه داشته‌اند.

جین ماریوت، سفیر بریتانیا برای پاکستان در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های پاکستانی ادعا کرد که گروه‌های هراس‌افگن و تحریک طالبان پاکستانی در افغانستان فعالیت دارند و حکومت سرپرست افغانستان باید در برابر آنان اقدام کند.

اما انس حقانی، در واکنش به اظهارات سفیر بریتانیا برای پاکستان در صفحه توئیترش (اکس) نگاشته است که جین ماریوت هنوز هم حقایق را به علت این "پروپاگند" نمی‌تواند ببیند.

 این در حالی است که تنش‌های لفظی میان طالبان و مقامات پاکستانی در این روزها بر سر حضور و عدم حضور طالبان پاکستان در افغانستان روی داده است.

حکومت پاکستان ادعا دارد که طالبان پاکستانی در افغانستان حضور دارد از آنجا حملات خود را بر خاک پاکستان سازماندهی می‌کند، اما طالبان این ادعا را رد کرده و می‌گویند که با طالبان پاکستانی هیچ ارتباط ندارند آنان حملات خود را در داخل خاک پاکستان سازماندهی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.