حجت الاسلام حمیدی با اشاره به تخفیف برای تحویل سلاح‌های غیرمجاز گفت: با سیستم‌های قضایی هماهنگ شده تا در صدور قرار‌های تامین، بحث تخفیف قانونی مهیا شود.

حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست شورای پیشگیری استان کرمان که با محوریت پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی برگزار شد، گفت: بحث سلاح‌های غیرمجاز از مسائل مهمی است که فُرجه زمانی برای تحویل این سلاح‌ها در نظر گرفته شده تا دارندگان این نوع سلاح‌ها داوطلبانه مراجعه و سلاح خود را تحویل دهند.

او افزود: با سیستم‌های قضایی استان هماهنگ شده تا در صدور قرار‌های تامین بحث تخفیف قانونی مهیا شود.

حجت الاسلام حمیدی اظهار کرد: بعد از پایان مهلت اعلامی، دنبال مجازات قانونی افرادی که سلاح غیرمجاز دارند خواهیم بود؛ چرا که تحویل سلاح غیرمجاز، درکاهش جرایمی، چون قتل، سرقت مسلحانه موثر است.

او بیان کرد: جرمی که حتی در صدر اسلام برایش حد اجرا می‌شد سرقت بود و نشانه اهمیت برخورد با این جرم است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه سرقت رتبه اول جرایم درکشور و استان کرمان است، تصریح کرد: ۲۴ درصد زندانیان استان نیز مربوط به جرم سرقت هستند.

او بیان کرد: کار‌های خوبی انجام شده، اما کافی نیست، هریک از مدیران حوزه پیشگیری در حوزه کاری خودش باید بیشتر کار کند، تلاش‌های انجام شده در حوزه قضا یا فراجا نیز برای این است که مردم احساس امنیت کنند.

حجت الاسلام حمیدی افزود: بعضا دوستان در فراجا اعتقاد دارند  به بعضی مجرمین سرقت تخفیف داده شده و زود از زندان آزاد می‌شوند در نتیجه مجددا مرتکب سرقت می‌شوند.

او افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون مرخصی دادن به سارقین را صفرکردیم ، حتی اگر سرقت خرد انجام داده شده بود در آزادی‌های مشمول عفو رهبری حتی یک مورد سرقتی آزاد نشد و ما از قضات خواستیم درباره جرم سرقت سخت بگیرند.

حجت الاسلام حمیدی گفت: کاهش آنچنانی با این وجود در سرقت نداریم، اما وضعیت مان تحت کنترل است و تلاش می‌شود جرم را مهار کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: اگرآمار ما در دادگستری با استانداری و فراجا متفاوت است، چون جرم سرقت زیر ۲۰ میلیون قابل گذشت است در نتیجه ممکن است در کلانتری با گذشت شاکی، پرونده قضایی نشود و همین آمار را متفاوت کند.

او گفت: در ۴ ماهه اول سال ما در کلان سرقت ۴ درصد کاهش داشتیم، اما در سرقت‌های خشن مقداری افزایش داشتیم.

او تاکید کرد: این باند سرقتی که در ایام عید در استان ناامنی ایجاد کردند و سرقت‌های طلا و جواهرات را انجام دادند، خوشبختانه دستگیر شدند و پرونده ویژه در دادگاه رسیدگی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: اقدام خوبی در استان در کاهش سیم برق شاهد بودیم واین مسئله نگرانی مردم را به دنبال داشت که کاهش ۵۶ درصدی داشته است.

او بیان کرد: باز درخواست می شود بیشتر پیگیری شود که از سرقت سیم برق مراقبت شود با توجه به تبعاتی که دارد.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: در بحث پایش تصویری، دادستان‌ها در شهر‌های استان این بحث مطالبه شود که پایش تصویری تقویت شود.

او اظهار کرد: سامان دهی کارگاه‌های ضایعاتی سه چهارم مدیریت شده است و باید هر دستگاهی وظیفه اش را انجام دهد که بتوان این مسئله را تحت کنترل قرارداد.

حجت الاسلام حمیدی گفت: اردوگاه‌های ماده ۱۶ نیز اهمیت دارد و باید بتوانیم تعداد اردوگاه‌ها را افزایش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار