پدافند هوایی روسیه ۲ پهپاد اوکراینی را بر فراز مناطق بریانسک و کورسک سرنگون کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور ۲ پهپاد اوکراینی را بر فراز مناطق بریانسک و کورسک سرنگون کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد اوکراین تلاش کرد با هواپیما‌های بدون سرنشین به خاک روسیه حمله کند و سامانه‌های پدافند هوایی روسیه دو پهپاد را بر فراز مناطق بریانسک و کورسک سرنگون کردند.

این وزارتخانه گفت: در ۲۷ آگوست، شب و صبح، رژیم کی یف تلاش دیگری برای انجام حملات در خاک فدراسیون روسیه با استفاده از پهپاد‌های نوع هواپیما انجام داد. دو هواپیمای بدون سرنشین در پرواز بر فراز خاک روسیه شناسایی و منهدم شدند.

در ۲۵ آگوست، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که روسیه بامداد روز جمعه مورد حمله ۴۲ پهپاد اوکراینی قرار گرفت که ۳۳ فروند از آن‌ها توسط سامانه‌های جنگ الکترونیک سرکوب شدند و ۹ فروند نیز توسط پدافند هوایی سرنگون شدند.

اوکراین در اوایل ژوئن پس از تعویق‌های متعدد، یک ضدحمله علیه نیرو‌های روسیه آغاز کرد. کی‌یف با استناد به نیاز‌های ضدحمله، کمک‌کنندگان غربی خود را تحت فشار قرار داد تا کمک‌های نظامی و مالی را افزایش دهند. به گفته وزارت دفاع روسیه، نیرو‌های اوکراینی به تلاش خود ادامه می‌دهند، اما در سه جهت پیشروی نمی‌کنند - دونتسک جنوبی، آرتموفسک (باخموت) و زاپروژیا که مورد دوم تمرکز اصلی است.

از زمان شروع عملیات نظامی ویژه روسیه، رژیم کی یف بار‌ها به دنبال انجام حملات پهپادی در نزدیکی جمعیت غیرنظامی بوده است که عمدتاً توسط وزارت دفاع روسیه خنثی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار