سایپا به شکل غیر قابل منتظرهای، مدل پلاس شاهین را به نمایش گذاشت. این خودرو در واقع نسخه ارتقا یافته و اتوماتیک شاهین بوده و تغییراتی را در پیشرانه و گیربکس و همچنین امکانات تجربه کرده است.
شاهین پلاس به جز اضافه شدن نشان «پلاس» در نمای عقب، تغییر قابل توجهای را در زمینه طراحی نمای بیرونی بهخود ندیده است.
اصل مطلب تغییرات مربوط به پیشرانه و گیربکس خودرو است. زیر کاپوت این نسخه جدید، پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ خطی تنفس طبیعی به نام ME ۱۶ مگاموتور قرار گرفته که میتواند تا ۱۱۵ اسببخار قدرت و ۱۴۷ نیوتونمتر گشتاور تولید کند.
انتقال نیرو در نسخه دنده دستی، توسط گیربکس ۵ سرعته دستی ۵F۱۸ و در نمونه اتوماتیک، توسط گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک DAE صورت میگیرد. ضمن اینکه پیشرانه شاهین PLUS از سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها یا VVT بهره میبرد که باعث بازدهی هرچه بیشتر پیشرانه خواهد شد.
تعلیق جلوی این سدان از نوع مک فرسون است و در بخش عقب آن ساختار نیمه مستقل H وجود دارد. فرمان این خودرو هم از نوع کمکی برقی است.
پیش از این در نسخه معمولی شاهین، پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و ۴ سیلندر قرار داشت که قادر به تولید ۱۱۵ اسببخار قدرت و ۱۷۸ نیوتونمتر گشتاور تولید بود. نام این پیشرانه M ۱۵ بوده و گیربکس ۵ سرعته دستی ساخت آیسین ژاپن، وظیفه انتقال قدرت را برعهده داشت.
نمای داخلی شاهین، به جز تغییر در امکانات و برخی آپشنها، تغییر مشهود دیگری نداشته است.
فرمان کمکی برقی، استارت دکمهای، سانروف، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، گرمکن و تنظیم برقی صندلی راننده، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت اسپرت و برفی و تیپ ترونیک جعبه دنده، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی اندروید، آینههای تاشو برقی و… از جمله امکانات کلی شاهین پلاس هستند.
این خودرو اکنون در مراحل تست فنی قرار دارد و هنوز خبر موثقی درباره زمان عرضه و قیمت آن وجود ندارد.
یک قطعه کم اوردند، شده این.
بندگان خدا خودشونم میدونن چه بنجلی تولید کردن روشون نمیشه رونماییش کنن :))
حالا اگر سیستم توربو و کامپیوتر خودرو ایرانی باشه یا چینی دست هفتم مثل شاهین دیگه نیاز به هیچ تحقیق و داستانی نداره
اینهایی هم که میگن شاهین توربو ماشین خوبیه یا تا حالا خر سوار بودن یا نهایت پیکان و پراید سوار که ثبت نام شانس افتاد شاهین سوار شدن و ازش تعریف میکنن
اما بطور کل برای ما که در ایران زندگی میکنیم و انتخاب دیگه ایی هم نداریم بین شاهین توربو و شاهین جدید ۱۰۰درصد شاهین جدید از قبلی بهتر هست . امان از ال نود ایرانی همینجوری تو عکس ناله میکنه شتر گاو پلنگی برا خودش
تا اینجا بهترین ماشین سایپا همین شاهین پلاس است
ایرانخودرو بهترین نداره تارا رو تست نکردم اما باقی همه آشغال و بیکیفیت بیکیفیت به معنی واقعی کلمه
من الان رانا پلاس دارم اما تو اولین فرصت تبدیل میکنم به شاهین پلاس متاسفانه ایمنی خودروهای ایرانخودرو خیلی خیلی پایین اومده
کاش شرایط طوری میشد مثل چند سال قبل همه میتونستن با یه وام کم ماشین صفر بگیرن نه کارکرده مدل پایین اوراق
سکوت خبری،؟؟!!!!!
خب میگفتید به در و دیوار اعلامیه میزدن !!
بنجلی که همچون سایر بنجلها هیچ ایمنی ندارد.
حالا شما سکوت خبری را کنار بگذارید و درخواست کنید این خودرو برای تست ایمنی در همان مراکزی که تویوتا و هوندا و میتسوبیشی و فولکس واگن و ...... تست ایمنی میشوند، مورد تست قرار بگیرد و شما هم نتایج را اعلام کنید تا سکوت خبری،! شکسته شود!
کسی که میخره میدونه داره آشغال میخره ولی راه دیگه ای نداره
انحصار اینها کی تمام میشود ؟؟؟؟؟؟
دوما چنان جناب دولت با همراهی مجلس بر آن عوارض و گمرکی خواهند بست که قیمت بنجلهای داخلی نه تنها کاهش پیدا نخواهد کرد بلکه افزایش هم خواهد یافت.
لگنی جدید به صورتی غیر منتظره رونمایی شد
دست و جیغ و هورااااا
یعنی بزرگترین خودروهای جهان نمیدانند میشود یک # پلاس دنبال نام خودروی تولیدی شان بیاورند و مردم را بچاپند ؟؟!!!
سایپا، نرو سراغ خودروی جدید.
بگید موتور ساینا تقویت شده-وسلام