معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: موسسه فرهنگی ضریح آفتاب امسال تولید نوشت‌افزار را نسبت به سال گذشته دو برابر کرده و ۳۰۰ هزار جلد دفتر در ۱۷ طرح تولید شده است.

علی مهدوی‌خواه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت سه ماموریت را برای نمایشگاه برای خود قایل شده است. ماموریت اول فرهنگ‌سازی است. ما تلاش می‌کنیم فرهنگ استفاده از نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی را در بدنه جامعه دانش‌آموزی جا بیندازیم که اکنون نسبت به سال‌های گذشته اقبال بیشتر شده است.

او افزود: تلاش می‌کنیم همزمان با این نمایشگاه پویشی تحت همین عنوان در فضای شبکه شاد آغاز کنیم تا دانش‌آموزان دعوت و تشویق شوند که از نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی استفاده کنند. موضوع بعدی در فرهنگ‌سازی استفاده از ظرفیت خبرگزاری پانا و تشکل‌های دانش‌آموزی است. مورد دیگر تدارک اردو‌هایی است که دانش‌آموزان به صورت گروهی به نمایشگاه اعزام شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی ادامه داد: ماموریت دوم تولید نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی است. ویژگی اصلی محصولاتی که موسسه فرهنگی ضریح آفتاب تولید و در نمایشگاه عرضه می‌کند، کیفیت است. در عین حال قیمت محصولات نسبت به بازار ۲۰ تا ۳۰ درصدی پایین‌تر بوده و تلاش شده این کیفیت و قیمت به نفع دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان محروم حفظ شود.

مهدوی خواه بیان کرد: ما عمده‌فروشی نداریم و تنها درخواست خیرین و مدارس اجابت می‌شود. نوع و وزن کاغذ استانداردی بوده، جلدی که استفاده می‌شود باکیفیت و با رنگ‌بندی متنوع است. سعی شده در طراحی به علایق و سلایق دانش‌آموزان توجه و در انواع و ابعاد مختلف طراحی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.