کارشناس مسائل بین الملل درباره گزارش نشریه بلومبرگ توضیحاتی را بیان کرد.

رضا صارمی راد کارشناس مسائل بین الملل در برنامه جهان امروز درباره گزارش بلومبرگ درباره افزایش فروش نفت کشورمان بیان کرد: این خبرگزاری مطلبی را درباره افزایش فروش نفت  ایران به سبب توافق نانوشته بین ایران و آمریکا کار کرده است مبنی بر اینکه در قبال افزایش فروش نفت، در بحث اورانیوم ۶۰ درصد غنی سازی خود را کاهش دهیم. در عین حال بر این موضوع تاکید دارد که هدف آمریکا این است که قیمت نفت را کاهش دهد، زیرا مذاکراتشان با اوپک پلاس و عربستان برای کاهش قیمت نفت با شکست مواجه شده است. به همین دلیل به دنبال این هستند که تولید کننده‌های جدیدی را وارد بازار کنند؛ بنابراین کاهش قیمت نفت و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موضوعاتی هستند که باعث این موضع از سوی آمریکا شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بایدن میتواند از توافق با ایران به عنوان یک برگ برنده در انتخابات استفاده کند؟ گفت: بله میتواند، زیرا رویکرد مردم آمریکا رویکرد اقتصادی و قیمت سوخت است به همین دلیل هم آمریکا به دنبال این است که از طریق کاهش قیمت سوخت رویکرد مردم را به حزب دموکرات مثبت کند. معمولا آمریکا زمانی که میخواهد اقدامی را انجام دهد به سمت این میروند که یک خبرگزاری خبری را کار کند بعد افکار سنجی میکند و بعد برای انجام آن موضوع اقدام میکنند.

کارشناس مسائل بین الملل یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران برای لغو تحریم‌های ظالمانه همواره آماده مذاکره بوده است، اما شاهد بودیم که آمریکا همواره دچار تزلزل بوده است. رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در موضوع ایران بود. دو دیدگاه متفاوت در وزارت خارجه آمریکا درباره ایران وجود  دارد؛ دیدگاه بلینکن و دیدگاه سالیوان . بلینکن که به دنبال برجام های بعدی بود و سالیوان که رویکرد مذاکره را در پی داشت. علیرغم شدیدترین فشارهای آمریکا به ایران ما در حال افزایش فروش نفت ایران در پنج سال گذشته هستیم و این باعث تغییر دیدگاه آمریکا شده است.

صارمی راد در پایان تاکید کرد: معمولا زمانی که آمریکا میخواهد به کشورها امتیازی بدهد تنش را افزایش میدهند تا به قول خودشان از موضع بالاتر امتیازی را بدهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکای تروریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
بر افزایش همکاری های همه جانبه ایران و روسیه علیه غرب, بخصوص امریکای تروریست تاکید بسیار دارم.

وقتی که حزب دموکرات امریکا در قدرت باشه, سیاست ایران باید سیاست روسی باشه !!!

وقتی که حزب جمهوری خواه امریکا در قدرت باشه, سیاست ایران باید سیاست چینی باشه !!!

هیچ وقت اجازه ندید نقشه های امریکا در هیچ کجای دنیا به نتیجه برسه !!!
آخرین اخبار