تعداد مراکز مداخله‌گر سلامت مهر و موم شده در مشهد به ۶۰ مورد افزایش یافت

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار مراکز غیرمجاز مداخله گر سلامت مهر و موم شده در مناطق زیر پوشش این دانشگاه از ۴۵ مورد به ۶۰ مورد افزایش یافت.

کاظم غفاریان مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ چهارم مرداد ماه امسال ۴۵ مرکز مداخله‌گر پزشکی شناسایی و مهر و موم شد که طی یک ماه اخیر با مهر و موم شدن ۱۵ مرکز مداخله گر سلامت دیگر میزان مراکز مداخله گر سلامت ۳۳ درصد رشد یافته است.

او افزود: این ۱۵ مرکز غیرمجاز در حوزه پوست و مو فعالیت داشتند که در قالب کارگروه مبارزه با مداخله‌گران سلامت و در راستای حفظ سلامت شهروندان این مراکز مهر و موم و پرونده آن‌ها به مراجع قانونی ارسال شد.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: افراد فاقد صلاحیت و مجوز در این مراکز، در زمینه‌های زیبایی، پوست، مو، تزریق ژل و بوتاکس و لیزر فعالیت داشتند که بنا بر گزارش‌های رسیده، بازدید نامحسوس انجام شد و این مراکز نیز به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.

غفاریان بیان کرد: در یکی از این مراکز غیرمجاز، یک فرد تبعه کشور خارجی خود را پزشک معرفی می‌کرد و خدمات ژل و بوتاکس را به صورت غیرمجاز انجام می‌داد و در یکی دیگر از این مراکز یک بانو بدون مجوز و صلاحیت، خدمات غیرمجاز اعم از ارائه خدمات لیزر و پاکسازی پوست را در یک مزون انجام می‌داد.

او تصریح کرد: در سایر موارد دیگر نیز ارائه خدمات لیزر و ژل و بوتاکس و پاکسازی تتو و خدمات برنزه کردن پوست (سولاریوم)، در مکان‌هایی همچون آرایشگاه و زیرزمین و منازل مسکونی به صورت غیرمجاز انجام می‌شد.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: مداخله گران سلامت، تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب می‌شوند و مردم باید آگاهانه و هوشمندانه به این مراکز اعتماد نکنند و گزارش‌های مردمی در برخورد با متخلفان و مداخله‌گران بسیار حائز اهمیت است و مردم می‌توانند گزارش‌ها و شکایت‌های خود را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند و یا موارد تخلف را در سامانه جامع نظارت معاونت درمان ثبت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار